Інтерв'ю з генеральним директором компанії Нормаізол Станіславом Сумцовим
WT: Хочеться почати наше інтерв'ю із знайомства з компанією Нормаізол. Розкажіть про історію створення компанії?
С.С.: Компанія НОРМАІЗОЛ народилася у Києві в 2000 році, на стику століть і тисячоліть. Тобто цей рік для нашої компанії ювілейний, НОРМАІЗОЛу виповнилося 20 років. Але пандемія – не час для святкування, наступного року відзначимо вже повноліття. Історія нашої компанії почалася з «блискучої» ідеї. На початку двотисячних ми з товаришами захоплювалися американськими технологіями, зокрема, відбивною теплоізоляцією, яку в ті часи використовували в космічних проєктах NASA. Як все геніальне, відбивна ізоляція була дуже простою і ефективною: спінений пінополіетилен, ламінований фольгою, що відбиває до 90% теплової енергії. Але в Україні в ті часи про це навіть не чули і не використовували в державному будівництві. Тому ми почали з початку. Налагодили виробництво перших пробних партій відбивної ізоляції для стін, стель, підлоги. Сумісно з Державним науково-дослідним інститутом будівельних конструкцій підготували та захистили альбом технічних рішень по застосуванню відбивної теплоізоляції в громадському будівництві. Першим великим проєктом НОРМАІЗОЛ стало співробітництво з мобільним оператором «МТС Україна» щодо теплоізоляції боксів з обладнанням для веж стільникового зв'язку. В цей же час з’явилась наша перша торгова марка – АЛЮФОМ® А (фольгований хімічно зшитий пінополіетилен). А далі ми вже не зупинялись. АЛЮФОМ® В, С, ТЕРАФОМ®, ФОЛАР®, АЛЮХОЛСТ®, АЛЮБОНД®, ізоляція з клейовим шаром, на основі склотканини, склосітки, нетканих матеріалів – всі ці матеріали зараз продаються в будівельних супермаркетах і добре відомі українцям. Але головним нашим брендом, брендом з найбільшим потенціалом я вважаю АЛЕНОР®. В 2012 році, вже на базі власного виробництва, а не орендних площ, ми приступили до випуску адгезівних стрічок АЛЕНОР®. Це був гарячий час, ми започатковували новий напрямок (бутилкаучукові стрічки, віконні стрічки, монтажні стрічки на основі акрилового клею та інші) і паралельно будували у передмісті Харкова власний завод. Закуповували обладнання в Італії, Германії, Швейцарії, навіть на Тайвані, експериментували з рецептурами герметиків, навчали персонал. Зараз, коли наш завод сертифіковано згідно зі стандартом ISO 9001:2015, в Україні створено 5 регіональних представництв НОРМАІЗОЛу зі складами, наша продукція продається майже в 20 країнах світу, мені здається, що ми втілили місію, що поклали в назву нашої компанії. Бо з латині, «норма» – це правило, стандарт. Тобто НОРМАІЗОЛ – це правило в світі ізоляційних матеріалів.
WT: Як пройшов для вас цей непростий 2020 рік? Які плани ставили, і які результати маєте в кінці року?
С.С.: Цей рік дійсно був не простим, але, як відомо, труднощі завжди відкривають нові можливості. Ми розширили асортимент бутилкаучукових та віконних стрічок, стали більше продавати в В2В сегменті, приймаємо участь в тендерах, успішно розвиваємо експортний напрямок. На початку року ми продавали продукцію в три країни, а в грудні вже відвантажили замовлення в 17-ту країну. В цьому році ми стали приділяти більшу увагу роздрібній торгівлі. Окрім будівельних супермаркетів Епіцентр, Нова Лінія, Леруа Мерлен, ОЛДІ, де наша продукція представлена давно, ми запустили інтернет-продажі на платформі PROM.UA та спеціалізованому порталі OKNA.UA. А зараз виводимо на ринок фірмову технологію захисту монтажних швів – Аленор Технологію Тепле Вікно, що значно розширює можливості теплого монтажу.
WT: Розкажіть про інвестиції в проєкт НОРМАІЗОЛ і основне обладнання, яке задіяне у виробництві.
С.С.: Ми постійно інвестуємо в розвиток виробництва. Цього року ми побудували, оснастили та запустили власну виробничу лабораторію, яка дозволяє нам здійснювати вхідний контроль компонентів та матеріалів, контролювати якість готової продукції, розробляти нові та вдосконалювати існуючі продукти. Другим інвестиційним напрямком стало вдосконалення упаковки нашої продукції. Ми закупили нове пакувальне обладнання, тому наступного року упаковка стрічок АЛЕНОР® стане ще краще.
WT: Які основні продукти компанія виробляє для будівельного ринку, і безпосередньо для віконного сектора?
С.С.: Вся наша продукція виробляється для будівельного ринку, бо ми пропонуємо комплексні ізоляційні рішення для будь-якої архітектури. Стосовно віконного сектору, можу сказати, що це наш улюблений сектор. Бо асортимент віконних стрічок АЛЕНОР®, які ми пропонуємо ринку, складає 70 видів та типорозмірів, без урахування попередньо стиснутих ущільнювальних стрічок. В рамках Аленор Технології Тепле Вікно ми пропонуємо два основних цінових пакета – Стандарт, Преміум – і три спеціальних пакета. Спецпакет «Велике будівництво» включає стрічки з УФ-захистом, що можуть до півроку залишатися під впливом зовнішніх факторів без руйнування. Спецпакет «Тепле підвіконня» зорієнтований на старі будівлі, де не було передбачено утеплення підвіконня, і включає теплоізоляційні стрічки АЛЕНОР ОУ ТІ. Спецпакет «Отвір з чвертю» говорить сам за себе. А в наступному році ми презентуємо ще один основний пакет «Супер Преміум» на основі повноклейових віконних стрічок АЛЕНОР Full Glue, призначених для виносного монтажу та будинків за стандартом Passive House.
WT: Що для вас означає поняття «правильний монтаж»? І як ви рекомендуєте і пропонуєте інсталяторам оформляти і встановлювати віконні конструкції?
С.С.: Єдине визначення поняття «правильний монтаж» – це тришаровий монтаж згідно ДСТУ Б В.2.6-79:2009 «ШВИ З'ЄДНУВАЛЬНІ МІСЦЬ ПРИМИКАНЬ ВІКОННИХ БЛОКІВ ДО КОНСТРУКЦІЙ СТІН». Все, що нас оточує в приміщенні (стіни, стеля, підлога, вікна) є теплоізоляційною оболонкою нашої будівлі. Зазвичай ми приділяємо увагу склопакету, профільній системі, фурнітурі, купуємо інноваційну енергозберігаючу конструкцію, але забуваємо про «тонке місце» – монтажний шов в вузлах примикання СПК до віконного отвору. Саме від правильного захисту монтажного шва залежить, чи буде ваше вікно дійсно енергозберігаючим, чи ви скоро стикнетеся з протягами, втратами тепла, конденсатом, грибком та пліснявою на укосах. Отже Аленор Технологія Тепле Вікно як раз і створена для правильного облаштування вузлів примикання.
WT: Які вигоди в результаті отримає інсталятор і в підсумку кінцевий споживач, використовуючи ваші монтажні матеріали? Яка сертифікація продукту або системи продуктів?
С.С.: «Теплий монтаж» вікон – це приховані роботи. Тому і замовники, і інсталятори хочуть бути впевненими, що використовують перевірені якісні матеріали, на які діє гарантія якості. Не мало важливим є і ціна аксесуарів. Зараз ціна «теплого монтажу» на стандартне вікно складає від 1100 до 1500 гривень з матеріалом. Тож, оптимальним варіантом за співвідношенням ціна-якість є віконні стрічки вітчизняного виробництва, в яких ви впевнені. Особисто я впевнений в стрічках АЛЕНОР®, бо вони вироблені з якісних імпортних матеріалів, мають необхідні сертифікати, продаються в усіх будівельних супермаркетах і не мають в ціні митних зборів, витрат на доставку з Європи чи Китаю, і довгого ланцюга реалізаторів. Всю продукцію НОРМАІЗОЛ можна купити напряму у виробника. До речі, наші віконні стрічки ALENOR Internal та ALENOR External, орієнтовані на експорт, пройшли успішні випробування в Лейпцизькому Інституті досліджень та тестування матеріалів MFPA Leipzig GmbH (Німеччина). Саме ці стрічки входять до пакету «Преміум» Аленор Технології Тепле Вікно і доступні українським покупцям в інтернет-магазинах та представництвах НОРМАІЗОЛу.
WT: Шумоізоляція – один з основних трендів 2020 року. Це проблема великих міст і котеджів уздовж магістралей. Як ви вирішуєте це питання?
С.С.: Проблема великих міст і галасливих магістралей є досить складним завданням і має вирішуватися комплексно, починаючи від генерального плану забудови території та закінчуючи облаштуванням житлових просторів. З точки зору захисту від шуму, головним елементом є конструкція з найслабшою звукоізоляцією, в даному випадку це вікна. Вплинути на звуко проникну здатність самих вікон ми не можемо, але ми можемо вплинути на їх примикання. Наша Аленор Технологія Тепле Вікно стане в пригоді і тут. Вона дозволяє мінімізувати передачу звуку через непрямі шляхи передачі, в місцях примикання вікон до огороджувальних конструкцій.
WT: Чи є продукти, які можна застосувати в роботі з фасадним склінням (стійко-ригельні системи, структурне скління, інше)? Можливо є рішення для дверей і вхідних груп…
С.С.:Так, ми охоплюємо ринок фасадних систем, пропонуємо герметизуючі повнобутилові стрічки BF-FR для монтажу стійко-ригельних систем. Вони встановлюються під притискну планку та забезпечують герметизацію стиків між склопакетами, сендвіч-панелями або іншими наповнювачами. В нас є ціла лінійка бутилкаучукових стрічок BF для герметизації СПК, що є елементами покрівлі – мансардних, слухових вікон, зенітних ліхтарів, вітражів. Є стрічки Аленор ВТ для герметизації вузлів примикання СПК до підлоги, це, наприклад, французькі вікна, розсувні системи, вхідні або балконні двері.
WT: Як ви плануєте просувати Аленор Технологію Тепле Вікно?
С.С.: Якими б високотехнологічними не були віконні стрічки – вони є аксесуарами до вікон. Ми співпрацюємо з усіма великими виробниками віконних конструкцій в Україні. З компаніями Стеко, Viknaroff, Екіпаж, СтеклоПласт, Wintera, Wikonda. Тож будемо пропонувати українським споживачам комплексне рішення, продукт – тепле вікно, що включає не тільки сучасну СПК, а й правильний монтаж. Разом ми можемо зробите кожне вікно в Україні теплим, незалежно від віку будівлі, матеріалу та конструкції віконного отвору.