Uniform. Коли вікна перестають бути просто вікнами

Все геніальне – просто. Саме під таким девізом ми хотіли б розпочати наше інтерв’ю з людиною, яка пропонує українському ринку СПК дуже цікаві та інноваційні технології виробництва дерев’яних вікон нової генерації. Олександр Горохов, архітектор із 20 річним досвідом, засновник архітектурних бюро «Студія 13» та «Архідея».

gorohov aleksandr

Олександр Горохов, архітектор

Будемо говорити про архітектуру, тенденції, та роль вікон у сучасному котеджному будівництві преміум класу з точки зору практикуючого архітектора.

Іншими словами – просто про складне.


WT: Вітаю, пане Олександре. Наше інтерв’ю з вами вперше, тому нам цікаво якомога більше дізнатись про вас та про вашу архітектурну кар’єру. Як вона починалась?

О.Г.: Дякую вам за візит. Моя самостійна кар’єра в якості архітектора, як самостійної одиниці, почалась у далекому 1997 році, тобто вже більше 25 років тому назад. Вирішив піти у вільне плавання з досить крупної зовнішньо-торгової компанії, де я тривалий час працював архітектором, та поєднував також посаду заступника директора з будівництва. Створив свою власну архітектурну компанія «АрхІдея» (симбіоз порівняння слів «архітектура» та «ідея»), де ми створювали проєкти як об’ємної архітектури, так і виконували великий пласт робіт по внутрішньому дизайну інтер’єрів. Світовий досвід показує, що якщо архітектор, що працює в об’ємній архітектурі, не уявляє, або не вміє створювати внутрішні інтер’єри – має досить неповноцінну позицію у своєму класі. У світовій практиці екстер’єр та інтер’єр тісно пов’язані і часто ведуть до одного архітектора або відповідного архітектурного бюро. Тому ми створили окремий бренд «Студія 13», який займається суто внутрішнім дизайном інтер’єрів. В решті решт маємо чудовий симбіоз високоякісних спеціалістів, які працюють паралельно як один єдиний механізм.

uniform 1WT: Що принципово змінилось з того часу?

О.Г.: Змінилось майже все: підходи до проєктування, принципи містобудування, матеріали. Але найголовніше те, що ми отримали доступ до нових технологій, що значно прискорило розвиток архітектури як культури. Технології, завдяки яким архітектор має можливість реалізувати сьогодні самий божевільний і безпринциповий проєкт. Це дає архітектору подих свіжого повітря і абсолютно безмежні можливості у його творчій реалізації. І це дуже круто.

WT: Що можете сказати про сьогоднішні тенденції у архітектурі преміум класу?

О.Г.: Тенденцій досить багато, але динаміка спостерігається одна: приватний замовник майже повністю відмовився від архітектурної класики на користь більш сучасної, аскетичної, практичної архітектури, з акцентом на конструктивізм та мінімалізм. Не можливо відзначити певний конкретний стиль типу «loft», «аскетизм» чи «fusion», але загальна тенденція направлена на більш прагматичні та практичні архітектурні рішення.

Сьогодні вікно – це один із тих важливих інструментів, за допомогою яких архітектор може якісно, безпечно і комфортно організувати ваш власний простір.

uniform 2WT: Які характерні ознаки можете відмітити у сучасній архітектурі?

О.Г.: Однією із характерних ознак сучасної архітектури є досить близька присутність природи у просторі. Тобто присутність екстер’єру в інтер’єрі. Стирання меж між зовнішніми та внутрішніми межами вашої оселі. Стирання меж у простору і означає мінімізація візуальних кордонів без втрати комфорту. Тому почали з’являтись великі вікна, широкоформатні склопакети, вікна з натуральних матеріалів. Це все є похідними від основної архітектурної хвилі «стирання меж».
Ще давно Людвіг Міс ван дер Рое, один з самих яскравих представників даного стилю, почав створювати архітектуру, коли стіни перестають бути стінами. Архітектура це простір, а стіни організують цей простір, і перетікають із кімнати в кімнату, далі виходять у двір, повертаючись у, наприклад, патіо і звідти в камінну чи у закритий затишний зелений двір. Це є друга характерна ознака – якісна організація простору, як внутрішнього в середині приміщення, так і зовнішнього. І весь цей простір має надати людині найголовніше – комфорт.
Якщо ці ознаки перевести у площину вікон, то сьогодні вікно – це один із тих важливих інструментів, за допомогою яких архітектор може якісно, безпечно і комфортно організувати ваш власний простір. Коли вікна стають великими, вони дають можливість архітектору кардинально змінювати простір, і використовувати вікна замість стін. Тобто в сучасній архітектурі стіни перестають бути стінами, а вікна перестають бути просто вікнами.

В сучасній архітектурі стіни перестають бути стінами, а вікна перестають бути просто вікнами.

WT: Що на вашу думку найголовніше для архітектора при проєктуванні СПК?

О.Г.: Часто, зокрема у нас, архітектора представляють як художника, який малює яскраві красиві візуалізації та малюнки. А насправді архітектор – це суто технічна спеціальність, який окрім красоти повинен добре знати та володіти будівельною фізикою. Він має розуміти як поєднати такі речі як опалення, вентиляція, розуміти хід сонця, як його енергія потрапляє в оселю та відповідно проєктувати ефективний сонцезахист і т.д. Вікна та вузли примикання – важлива частина будівлі, що виконують одну з найважливіших фізико-технічних функцій, і вміння грамотно їх проєктувати та володіти цією інформацією, я вважаю, одна з головних функцій архітектора. І найголовніше все це має працювати у комплексі.

uniform 3WT: Як відбувається ваше спілкування з клієнтами? Зокрема у площині СПК?

О.Г.: Частіше всього клієнт приходить з малюнком і фразою «Хочу так!». І відповідно ставить переді мною певну задачу, і вже моя робота як архітектора надати клієнту ті чи інші технічні рішення, і задовольнити його потреби. Тому що клієнт мені повністю довіряє, звідси і виходить моє твердження того, що архітектор має бути повністю проінформований і технічно підкований щодо проєктування та виробництва СПК. Архітектор передає клієнту свій досвід і допомагає йому розібратись у собі і вирішити ті задачі, які перед ним стоять.

WT: Тепер перейдемо ближче до теми дерев’яних вікон. Як ви пов’язані з цим проєктом?

О.Г.: Я вважаю себе досвідченим архітектором. Це означає, що окрім великої кількості реалізованих проєктів, і отримання відповідного досвіду, архітектор має ще також розвиватись та навчатись. Я дуже часто відвідую виставки, в основному міжнародні. І одного разу в Італії на виставці вікон у Мілані я познайомився із власником компанії Uniform. Італія – це країна дерев'яних вікон, тому що майже 85% вікон там виготовляються саме з дерева. Для мене вікна №1 – це дерево-алюмінієві вікна, це ТОП сегмент, який можливо запропонувати будь-якому клієнту, незважаючи на його статус та достаток. І коли ми розговорились, і він презентував мені власне технологію виробництва вікон Uniform, я раптом зрозумів, наскільки цей продукт високо технологічний і відповідає вимогам сьогодення. Через місяць я відвідав фабрику Uniform, занурився в деталі, і в мене вже чітко сформувалась ідея почати реалізовувати цей проєкт в Україні і пропонувати технологію Uniform нашим переробникам.

uniform 4WT: Що можете сказати про Uniform?

О.Г.: Uniform – дуже відома італійська компанія, яка має величезний досвід у вікнобудуванні, компанія яка зібрала в собі велику кількість різних технологій. Історія компанії Uniform починалася з власного виробництва профілів з алюмінію та бронзи з повним циклом фарбування. Згодом власник компанії вирішив відкрити новий напрямок – виготовлення дерево-алюмінієвих вікон та дверей. Сьогодні Uniform виробляє:

- дерево-алюмінієві та дерев'яно-бронзові віконні та дверні системи;

- системи Uni_one;

- дерево-алюмінієві та дерево-бронзові фасади;

- фурнітура та аксесуари для дверних та віконних рам;

- дерево-алюмінієві та алюмінієві системи затінювання;

- дерево-алюмінієві та алюмінієві сонцезахисні сітки та brise-soleil;

Uniform – це потужний та надійний партнер на довгі роки.

uniform 5WT: І що ви пропонуєте сьогодні віконним компаніям?

О.Г.: Ми хочемо перенести технологію виробництва алюмінієвих вікон та фасадів у площину виробництва дерево-алюмінієвих вікон. Та сама механіка, той самий стиль та простота, але зовсім інший сегмент СПК. Дуже легкий інвестиційний старт, максимально проста схема виробництва та збирання конструкцій. В результаті – партнер отримує вікна преміум класу.

WT: І скільки приблизно обладнання потрібно для виготовлення таких вікон? Який інвестиційний старт?

О.Г.: Лише один верстат і велике бажання виробляти класний продукт. Машина мультифункціональна, виконує досить багато задач і вартує приблизно 60 тисяч євро. При цьому ви отримуєте вікна, які досягають коефіцієнта опору теплопередачі не менше Rw = 1,25 м²К / Вт (Uw = 0,8 Вт / м²K), що робить їх дуже конкурентним рішенням на ринку енергозберігаючого будівництва. Дерево-алюмінієві вікна на базі профільних систем Uniform володіють підвищеною шумоізоляцією (Rw = 46 Дб), тому можуть пропонуватися на тендерах по склінню елітних новобудов в галасливих міських районах.

WT: В чому ж фішка вікон Uniform?

О.Г.: Ми з вами почали наше інтерв’ю із фрази: «Все геніальне – просто». Те саме я б сказав про дерево-алюмінієві вікна Uniform. Зараз поясню чому.
Головна ідея італійців полягає у виключенні ряду процесів у виготовленні класичних дерево-алюмінієвих вікон шляхом надання власних готових систем для переробки.
Все що вам потрібно для виробництва це:

- профіль (профільований брус оповитий плівкою),

- пофарбовані алюмінієві накладки,

- комплектуючі (кліпси, ущільнювачі, з'єднувачі).

Все це поставляється одним постачальником – компанією Uniform. Вам залишиться тільки підгонка під розмір та збирання. От і все. В цій простоті прихована основна перевага цієї технології.
Однією з найважливіших переваг є відмова від складного і трудомісткого процесу фарбування деревини. Вікно збирається з тришарового клеєного брусу з м'яких порід дерева (переважно сосна), профільований в Італії і окутаний спеціальною плівкою. Ця технологія обробки поверхонь з синхронізованою текстурою отримала назву SILK. При виготовленні використовується інноваційна ПП-плівка від німецького концерну Renolit. В даний час в наявності є 12 декорів.

uniform 6WT: Цікаво. Дерев’яні вікна в ламінації? Тобто фарбувати не потрібно?

О.Г.: В цьому і полягає унікальність цієї технології. Готовий клеєний брус загортається ПП-плівкою тим самим вироби не вимагають спеціального трудомісткого догляду і періодичного забарвлення, як у випадку використання лакофарбових покриттів. Плівка довговічна, зносостійка, водонепроникна, стійка до механічних пошкоджень і побутових хімікатів, а також невибаглива в догляді. З системою Uniform клієнт отримує зовні незмінний продукт протягом усього терміну експлуатації. У разі вікон з фарбуванням, виготовлених за поширеною зараз на ринку технологією, через якийсь проміжок часу (в середньому кожні 5 років) лакофарбове покриття приходить в такий стан, коли необхідна його реновація. Інакше це не тільки буде виглядати негарно, але й може призвести до руйнування деревини. Використання покриття з плівкою дозволяє повністю уникнути цієї проблеми.
В Україні вже з’явилась перша потужна компанія, яка почала системно виготовляти дерево-алюмінієві вікна за технологією Uniform – це компанія REZULT.

uniform 7WT: Давайте підведемо підсумок. Спробуємо переконати майбутніх партнерів виробників вікон та дилерів почати виготовляти та пропонувати ринку принципово інший продукт.

О.Г.: Спробою зафіксувати ряд конкурентних переваг для спеціалістів віконної галузі.

- Європейська якість. Система виробляється в Італії під жорстким контролем і відповідає всім європейським вимогам до виробів з дерева та алюмінію.

- Легкий інвестиційний старт.

- Простота технологічного процесу виготовлення вікон. Механічні кріплення і збирання.

- Відсутність фарбування та шліфування, що є дорогим та трудомістким процесом.

- Короткі строки виконання замовлень. Віконна конструкція виробляється дуже швидко завдяки відсутності багатьох трудомістких операцій.

- Приваблива ціна. Оскільки це потоковий/масовий продукт для Uniform, його собівартість закономірно набагато нижче. Це дозволяє продавцеві запропонувати споживачеві більш низьку ціну за готову конструкцію і при цьому підвищити свою маржинальність.

- Як результат – високоякісний унікальний продукт преміум класу.

Спілкувався
Сергій Кожевніков

uniform kontakty

Оконные Технологии® № 83 (2021)

Понравилась статья? Подпишитесь на рассылку: