Німецькі компанії є родоначальниками більшості технологій у індустріальних секторах. Напрямок лаків, фарб та різноманітних захисних покриттів не є винятком. У якості знайомства з компанією «Remmers Україна» ми отримали приємну можливість поспілкуватись з її генеральним директором Ольгою Ступиною, та більш детально дізнатись про ринок деревообробки і напрямку лаків та фарб, що застосовуються у виробництві дерев’яних вікон, дверей, різноманітних покриттів і не тільки.
Про досвід та авторитет німецьких компаній
WT: Доброго дня пані Ольго, розкажіть будь-ласка більше детально про «Remmers Україна», дочірню компанію Remmers GmbH.
Remmers Gruppe була заснована в 1949 році Бернхардом Реммерсом і на сьогодні є незалежним сімейним підприємством, яке спеціалізується на виготовленні продукції будівельної хімії, лаків та фарб для деревини та промислового призначення.
На підприємстві працює півторатисячний висококваліфікований колектив, який успішно працює над 400 видами продуктів та вирішує проблеми, а також проводить експертизи у важливих напрямках своєї компетенції. Remmers Gruppe активна на різноманітних ринках, працює в більше ніж 40 країнах світу. Remmers Gruppe є світовим лідером в реставрації історичних будівель. Тадж-Махал, Бундестаг, Біг-Бен
Тільки мала частина об’єктів, які було реставровано матеріалами Remmers. Захист та обробка деревини – ще один базовий напрямок Remmers. Наприклад, дерев’яні меблі IKEA обробляються матеріалами Remmers.
Відповідальні об`єкти та великі промислові клієнти вимагають висококваліфікованої технічної підтримки. Ми повністю задовольняємо ці багаторівневі вимоги, створюючи компетентні колективи: обмін і передача знаннями із Академією Бернхарда Реммерса.
В компанії Remmers Gruppe працює незалежний сертифікований Інститут Аналітики Бернхарда Реммерса. Результати оцінки Інституту Аналітики визнаються урядом Германії.
WT: Ми знаємо, що Remmers у Німеччині займає лідируючи позиції в якості постачальника лако-фарбових продуктів. Які позиції компанії Remmers в Україні, і чому на вашу думку вони саме такі?
В Україні компанія реалізує загальноєвропейську стратегію, а саме стратегію фокусування на специфічних сегментах ринку, які вимагають високоякісних, надійних та специфічних продуктів та технічних рішень.
В Україні були обрані такі сегменти: обробка та захист дерев’яного будинку, покриття дерев’яних вікон, дверей преміальної якості, дитячих та спортивних майданчиків, дерев’яних іграшок, гідроізоляція підвалів та гідротехнічних споруд, покриття для промислових підлог, очищення та гідрофобний захист каменю.
В більшості цих сегментів Remmers є лідером і українського ринку. Не можу сказати, що Remmers є «масовим товаром», але, наприклад, майже кожен власник дерев’яного будинку знайомий з нашою продукцією.
Про український ринок дерев’яних вікон та дверей
WT: Ми знаємо, що ви дуже досвідчений топ-менеджер, який досить тривалий час працював у іншій німецькій компанії. Чи допомагає отриманий досвід у схожій, але новій сфері і просуванню інших продуктів?
Механізми роботи та просування масових та вузькоспеціалізованих товарів дуже відрізняються. Компанії, що виготовляють масові продукти, побудовані на стандартизованих процесах, багато уваги приділяють оптимізації та стандартизації процесів та продуктів. В Remmers підхід більш індивідуальний. Наприклад, кожна історична будівля має свою специфіку, потрібні індивідуальні рішення, іноді спеціальні продукти.
Remmers має окремий Підрозділ Комітет Досліджень та проєктування – Remmers Fachplanung. Цей комітет був засновано у 1974 році в Німеччині, він спеціалізується на наданні компетентних консультацій в області підготовки проєктування і проведення реставраційних робіт на найвищому рівні.
Remmers Fachplanung реалізує комплекс послуг з професійного проєктування для конкретного об'єкта у співпраці з відповідним інженерно-проєктним бюро. Також унікальною є логістична концепція, що дозволяє відправляти майже всі замовлення на наступний день після отримання.
WT: Розкажіть про продукти, які є сьогодні фаворитами портфелю Remmers Україна.
Бачу 7 продуктів-фаворитів. Всі вони мають свої унікальні властивості, які не повторюються у інших виробників.
• Acryl 100 – спеціальний каучуковий кольоровий герметик для герметизації та утеплення швів в дерев’яних будинках.
• Масло для захисту деревини HWS-112.
• Професійні лазурі для деревини (3 в одному) HK-Lasur та HSL-30.
• Реактивна двокомпонентна гідроізоляція MB-2K, яка використовується для монтажу вікон та дверей.
• Інноваційний продукт induline GLF-925-Glasleistenfüller
Велику увагу надаємо подальшому удосконаленню нових віконних та дверних лаків, на основі поліуретану диспергованому у водному розчині NW-740 та LW-725.
WT: Ринок дерев’яних вікон та дверей в Україні. Яка динаміка на вашу думку притаманна цьому сегменту у 2019-2020 роках?
2020 рік був досить складним, особливо для виробників. Внутрішній попит не росте, виробники шукають нові ринки та намагаються працювати на експорт.
WT: Які позиції займає Remmers Україна на ринку професійних покриттів у розрізі вікон та дверей?
Приблизно 40-50% професійних дерев’яних вікон покриті матеріалами Реммерс.
WT: Виробництво та країна походження. Часто буває так, що бренд, наприклад, німецький, а вироблено у Польщі, Румунії або Китаї на ліцензійних виробництвах. Де у вас виробляється ваші продукти?
Виробництво виключно Німеччина, не маю нічого проти різних країн виробництва, але Німеччина зазвичай виконує не мінімальні, а максимальні вимоги стандартів. Маю особистий приклад з побутовою технікою – спеціально шукала пральну та сушильну машину виробництва саме Німеччини. Ці девайси відпрацювали без жодної поломки більше 15 років, «виростили» трьох дітей та продовжують працювати.
Про аутентичні німецькі технології
WT: Ні одна із інновацій сама не впала із неба. Так каже ваш веб-сайт. Розкажіть про інновації у Remmers. І чи застосовують їх на українському будівельному ринку?
Перше наше завдання – це допомогти нашим партнерам, отримати якісний продукт. Наприклад є нові норми по дерев’яному вікну, відносно покращення ущільнення (IVD – Інформаційний бюлетень №10). Під час його реалізації на виробництві виникли труднощі, пов’язані з проблемою заміни склопакетів.
Ось тут ми і приходимо на допомогу зі своїм інноваційним продуктом induline GLF-925-Glasleistenfüller. Так, період введення інновацій не завжди дуже швидкий, він займає багато часу, але такі інновації за допомогою наших клієнтів і нашого колективу Реммерса в Україні застосовуються в виробництвах і дозволяють досягти якості вікон (зі слів замовників вікон із-за кордону) на гірших, а інколи і кращих, чим вироблених в країнах Європи.
WT: Також цікаво знати про сертифікацію продуктів. Як дані сертифікати та інші технологічні підтвердження та здобутки Remmers GmbH можливо (и чи можливо) застосовувати в Україні. Чи відповідають вони українським вимогам та реаліям?
Відносно сертифікації, то всі обов’язкові сертифікати ми маємо. Ми маємо значно більше сертифікатів на наші продукти, але повільний рух відносно адаптації наших норм до європейських не дозволяє їхню повну адаптацію і використання. Наведу приклад. Ми маємо введену в дію норму ДСТУ EN 13501-1, але до цього дня ми не маємо її адаптації на українській мові, і тому інститути не можуть підтвердити цей сертифікат в Україні, хоч він і діє.
WT: Коротко про основні конкурентні переваги саме продуктів Remmers. Чим ви вигідно відрізняєтесь від конкурентів?
Основна наша перевага – це сервіс і підтримка наших клієнтів. Це сертифікація їхніх виробництв, отримання гарантійних сертифікатів RIG (Міжнародна гарантія Реммерс), допомога в просуванні їх продукції на закордонні ринки збуту. Постійний сервіс 24/7 на запити як технологічні, так і інші. Можна винайти чудовий продукт, але якщо його не підтримувати і не супроводжувати, то це працювати не буде. Ми не є просто продавці – ми партнери і наш девіз «дослідження, консультації та рішення».
Ширше ніж вікна чи двері… Про технології зовнішніх покриттів та гідроізоляції Remmers
WT: В останньому номері WT вийшов матеріал Remmers про інноваційні технології гідроізоляції вікон та дверей нижче рівня ґрунту. Це принципово нові продукти для Remmers. Розкажіть про них більш детально та про плани та канали реалізації їх в Україні.
Ми маємо великий досвід у галузі покриття дерев’яних вікон та дверей, але ми також маємо великий досвід у галузі гідроізоляції. Чому б нам не розробити технологію гідроізоляції вікон та дверей, при монтажних роботах? Для цього було достатньо зібрати наших співробітників з двох відділів в «одній кімнаті».
Ну звичайно це не було так дослівно, але ми дійсно це зробили і склали докупи їхній досвід і отримали чудовий результат. В Німеччині цей досвід та технологія вже добре працює. В Україні ми тільки запускаємо цей проєкт.
Оскільки підхід Реммерса – це професіоналізм, то звернулися до найбільшої інтернет спільноти монтажників вікон, яка діє на базі Ліги Майстрів. Зараз відпрацьовуємо цю технологію, намагаємося адаптувати її до наших недостатньо повних норм та директив.
WT: Що у підсумку ви отримали у 2020 році, чи справились із поставленими планами? І що очікуєте у 2021? Зростання? Падіння? Чи час покаже…
2020 рік компанія в цілому закінчила дуже добре, не дивлячись на труднощі. Хороший результат вийшов завдяки тому, що Реммерс як сімейна компанія дуже швидко приймає рішення і їх реалізовує. У зв'язку з карантинами в різних країнах значно змінилися ринки, продуктовий портфель, сезонність. Промислові ринки відчували себе не кращим чином, однак попит з боку приватних клієнтів зріс.
Компанія змогла вчасно відреагувати – перебудувати асортимент, забезпечити нестандартні сезонні піки, випустити нові лінійки (дезінфектори, розширити лінійку DIY). Україна теж в 2020 році спробувала в тестовому режимі запустити новий бренд для сегмента DIY - Baufix. Бачимо перспективи і будемо продовжувати.
WT: Підсумок та побажання читачам видання WT.
Перспективи 2021 року можу описати словами одного з українських політиків «Якось воно буде». Життя триває, труднощі роблять нас сильнішими. Будемо розглядати кризу як можливість.
Хочу побажати Читачам здоров'я, бадьорості духу, нових ідей, сміливості і наполегливості в їх реалізації!
Спілкувався
Сергій Кожевніков