Інтерв’ю з директором компанії «Саламандер Індустрі Продукте Україна», паном Сергієм Гончаруком.
Salamander Industrie-Produkte GmbH — це група підприємств, вище керівництво якою здійснюється здебільшого представниками однієї родини. Головний офіс концерну знаходиться у м. Тюркхаймі (район Нижній Альгой федеральної землі Баварія, Нiмеччина). Діяльність компанії зосереджена у п'яти основних сферах. Структура напрямків діяльності дозволяє групі компаній успішно діяти на ринках, відстежувати актуальні тенденції, оптимально використовувати свої можливості, щоб краще відчувати потреби ринку й бути гнучкішою на ньому.
Доброго дня, Сергію. У 2017 році компанія Salamander Industrie-Produkte GmbH відзначила своє 100-річчя від дня заснування. Ми вітаємо вас з такою прекрасною датою! Розкажіть коротко про історію компанії SALAMANDER і про інтеграцію німецького профільного бренду на український віконний ринок.
Щиро дякую! Сьогодні головний завод компанії SALAMANDER розташовується на затишній, смарагдово-зеленій вулиці Якоба Зігле, в невеличкому баварському місті Тюркхайм, Німеччина. Ця вулиця названа на честь батька-засновника концерну SALAMANDER, який далекого 1885-го року відкрив підприємство з неординарною назвою «Якоб Зігле, виготовлення і склад, усі типи взуття» в м. Корнвестхайм (земля Баден-Вюртемберг). Фірмова марка SALAMANDER зобов’язана своїм ім’ям успіху взуття, випущеного на початку XX століття під назвою Salamander, що в подальшому й призвело до створення акціонерного товариства SALAMANDER.
У пошуках ідеального місця для нового виробництва матеріалу для підборів Якоб Зігле купує в 1917 році ділянку в місті Тюркхайм (земля Баварія), чим закладає фундамент компанії SALAMANDER Industrie-Produkte GmbH, основним напрямком діяльності якої в подальшому стане індустрія полімерів. Саме з цієї дати ми починаємо відлік столітнього існування нашого головного заводу й концерну в цілому. Надалі концерн розширявся і придбавав нові виробництва в Німеччині, Польщі, Білорусі та Австрії, розширяв свої ринки збуту, відкривав нові представництва та склади…
У 1999 році компанія SALAMANDER здійснила першу поставку ПВХ-профілю за прямим контрактом в Україну. Нашим першим партнером виступила компанія «Екран» (м. Стрий). До речі, партнерські стосунки з даною компанією безперервно тривають і по цей день, й ми, безумовно, пишаємося такою довготривалою успішною співпрацею в умовах нестабільного вітчизняного ринку світлопрозорих конструкцій.
Продовжуючи активну експансію і впровадження своїх продуктів на ринок України, у 2009 році SALAMANDER відкриває перший власний український склад в місті Хмельницькому, засновуючи дочірню компанію «Саламандер Індустрі Продукте Україна». А вже через три роки компанія переїжджає до більш промислово розвиненого економічного регіону в центрі України – місто Кривий Ріг. Пізніше, ми активно розширюємо свою представленість, стаючи ближчими до наших клієнтів, й відкриваємо склади SALAMANDER в Києві – 2013 рік, у Львові – 2014 року, і в 2015 році в Запоріжжі. Сьогодні компанія «Саламандер Індустрі Продукте Україна» представлена чотирма укомплектованими складами по всій території України, що забезпечує досить вправну і швидку логістику.
Яка динаміка розвитку «Саламандер Індустрі Продукте Україна» в 2017 році?
За оцінками експертів, динаміка розвитку віконного ринку України в 2017 році показала збільшення об’єму ринку в межах 10%. Компанія «Саламандер Індустрі Продукте Україна» за попередній рік додала 24% до свого річного обороту. Рахуємо, що це гарний показник, але темпи зростання були дещо меншими, ніж у попередньому 2016 році.
Що ж стосується результатів у світовому масштабі, то концерн SALAMANDER Industrie-Produkte GmbH демонструє одну з найбільших динамік приросту обороту за рахунок входження на нові ринки. Так, протягом 2017 року ми відкрили власні склади в Індії та Бразилії, і активно освоюємо перспективні ринки всіх континентів земної кулі: Близького Сходу, Південної Америки, Північної Африки, Австралії тощо.
Іншими словами, нарешті започатковано свого роду світову експансію від SALAMANDER.
За рахунок чого відбулося зростання в Україні?
Зростання продажів в Україні обумовлене як власне збільшенням обсягу ринку за кількісними показниками, так і його позитивними якісними зрушеннями. Частка дорогих продуктів високої якості поступово зростає, а так званий «сегмент дешевих вікон» неухильно зменшується. Ні для кого не секрет, що на українському ринку відбувається стрімке зниження продажів систем 58 і 60 мм, у зв'язку із впровадженням більш жорстких правил за програмами з підвищення енергоефективності. Так, частка продажів трикамерних систем у нашому збуті за 2017 рік склала всього 14%, а ще три-чотири роки тому цей сегмент займав третину. Частка ж преміальної системи 92 мм становить наразі близько 10% від загального обсягу наших продажів. Це дуже оптимістичний результат з перспективою зростання на найближче майбутнє, адже пріоритетом компанії SALAMANDER в Україні завжди був розвиток преміального сегмента збуту і популяризація свого сніжно-білого імені – бренду SALAMANDER.
Компанія SALAMANDER – одна з двох лідируючих компаній з постачання ПВХ-систем на ринок України, яка не має своєї екструзії у нас в країні. Як ви виживаєте? Які плани для розвитку?
Щодо екструзії в Україні, є два моменти.
На нашу думку, український споживач більше воліє до іноземного бренду. На українському ринку лейбл “Made in Germany” працює тільки на користь компанії. І досить часто клієнти вибирають нас саме через цей фактор.
У той же час, до моменту укладення Україною договору про вільну торгівлю з Європейським Союзом, ми несли суттєві накладні витрати при імпорті товарів, що були пов’язані з необхідністю сплачувати високі ставки мита при митному оформленні наших німецьких та польських продуктів.
Сьогодні ж імпортерам ПВХ-профілю з ЄС нараховується мито за нульовою ставкою, що надало можливість зробити першокласні продукти SALAMANDER доступнішими для кінцевого українського споживача.
Політика компанії SALAMANDER в Україні: розвиток преміального сегмента збуту і популяризація свого сніжно-білого імені – бренду SALAMANDER.
Тобто, на сьогоднішній день потреба екструзії європейського продукту в Україні зводиться до мінімуму. Ми не бачимо в цьому необхідності. Можливість екструзії продуктів в Україні наразі вбачається виключно у подальшому зростанні стандартів енергоефективності в ЄС й у відповідній потребі в перенесенні виробництва певних профільних систем на інші ринки.
З яких заводів завозиться основна частина профілів для українського ринку?
За статистикою 2017 року 55% реалізованих в Україні продуктів SALAMANDER були виготовлені на заводі SALAMANDER Industrie-Produkte GmbH в м. Тюркхайм, Баварія. Близько 33% товарів мали походження із заводу SALAMANDER Window & Door Systems в м. Влоцлавек, Польща, і решту 12% зайняв імпорт з Білорусі.
Усі позиції систем Streamline AD (76 мм), Streamline MD (76 мм), 3D (76 мм) та bluEvolution 92 (92 мм) виробляються на заводі в Баварії. Також на двох німецьких заводах ми продукуємо підйомно-розсувні HS-портали, відкидні віконниці (ставні), терасну дошку, додаткові профілі та комплектуючі до систем bluEvolution 73 (73 мм), bluEvolution 82 (82 мм) і 2D (60 мм). Решта профілів до систем 73 мм і 82 мм екструдуються на заводі в Польщі. Основні профілі системи 2D – в Білорусі.
Яке зростання показала ваша найдорожча система підйомно-розсувних дверей HST у 2017 році?
Система SALAMANDER HST виявилася однією з двох найбільш динамічно зростаючих систем на ринку в Україні. Якщо в 2015 році ми задовольнялися продажем лише близько 50 розсувних конструкцій, в 2016 році було продано вже 350, то в 2017 – нами було реалізовано приблизно 750 даних конструкцій, що все одно не повністю задовольнило наші плани.
Топ-продукт з продажу в 2017 році?
Продуктом з найбільшою долею продажів у нашій структурі ось уже довгі роки виступає система Streamline AD (76 мм) – один з найбільш досконалих і доопрацьованих продуктів на світовому ринку. Дана система дозволяє реалізувати найвишуканіші дизайнерські й найскладніші архітектурні рішення. Також значною популярністю користується система bluEvolution 73 (73 мм) – «міцний горішок» в нашій команді, яка дозволяє встановити найбільш енергоефективний склопакет 44 мм.
Хочеться відзначити й збільшення частки таких систем як bluEvolution 82 і особливо bluEvolution 92.
Й, звичайно, на тлі зростання продажів вищеназваних систем, значно знизилась частка SALAMANDER 2D (60 мм).
Виокремлюємо три складові нашого успіху: високоякісну сировину, передове обладнання, а також провідних фахівців. Саме синергія цих компонентів дозволяє досягти такої неперевершеної якості.
На що робить ставку компанія SALAMANDER в 2018 році?
У 2018 році ми плануємо реалізувати мінімум 1000 конструкцій систем HST і, звичайно ж, будемо намагатися підняти цю планку. Також будемо активно працювати над реалізацією та просуванням преміальних продуктів з трьома контурами ущільнення: bluEvolution 82 мм і 92 мм.
Одним із стратегічних напрямків популяризації бренда SALAMANDER стало партнерство з Футбольним клубом «Карпати» (Львів), а також відкриття монобрендових шоу-румів SALAMANDER по всій Україні. Станом на сьогодні відкрито 3 салони в Києві, по одному у Львові та Одесі. Планується найближчим часом відкриття в Харкові, Дніпрі, Кривому Розі та Луцьку.
Розкажіть про хімічний склад профілів SALAMANDER. Які компоненти використовуються?
Слід зазначити, що концерном SALAMANDER ось вже майже 50 років при виробництві ПВХ-профілів використовується одна з найдорожчих рецептур сумішей для екструзії. Завдяки їй ми отримуємо автентичний саламандрівський сніжно-білий колір та ні з чим не зрівняний глянець. Сніжно-білий глянець і, головне, його стабільність при взаємодії з агресивними факторами навколишнього природного середовища досягається шляхом використання передових компонентів, таких як високоякісний полівінілхлорид, підвищена частка діоксиду титану, який лише за 2017 рік додав у ціні більше третини від своєї попередньої вартості, а також низький вміст крейди. Використовується першокласне обладнання, а також власні філь’єри, адже SALAMANDER володіє заводом з виробництва оснастки в Австрії. Виокремлюємо три складові нашого успіху: високоякісну сировину, передове обладнання, а також провідних фахівців. Саме синергія цих компонентів дозволяє досягти такої неперевершеної якості.
Ми знаємо, що «Саламандер Індустрії Продукте Україна» просуває на український будівельний ринок не тільки віконні продукти, а також і архітектурні рішення в області котеджного будівництва. Розкажіть нам докладніше про ваші “невіконні” проекти.
Дійсно, ми маємо два сегмента. Перший – це вікна і двері. Другим є системи інженерних рішень підвищеної складності. Сюди, перш за все, входить система панорамних дверей HST. На всіх семінарах і тренінгах ми розповідаємо, що HST – це не просто двері, а функціональна частина стіни, здатна передати всю красу екстер'єру всередину приміщення, при цьому справно виконуючи поставлені завдання по шумо- і теплоізоляції, а також протизламності.
Окрім цього, пишаємося власною системою терасних дощок, яка доповнює галузь панорамних дверей. Система терасних дощок SALAMANDER увібрала в себе всі переваги натурального дерева, такі як екологічність, тепло, приємна природно-дерев'яна оптика, привабливий зовнішній вигляд, і в той же час, позбулася усіх недоліків дерева, адже ця система не боїться ні води, ні солі, не сірішає й не темніє згодом, не тріскається, не щепиться, не гниє, не уражується пліснявою та комахами. І найголовніше – не вимагає постійного догляду.
Також у європейських країнах, в різних регіонах від морських узбереж до гірських районів відзначають успішний продаж відкидних віконниць (ставень), які дозволяють зберегти затишок і комфорт в будинку, захищають від проникнення прямих сонячних променів.
Виставкова діяльність підприємства «Саламандер Індустрі Продукте Україна».
Спільно з нашими партнерами ми щорічно приймаємо участь в головних будівельних виставках, що відбуваються в Одесі, Києві та Львові. Взагалі, ми плануємо ще активніше брати участь у виставках, так як відзначаємо значне збільшення уваги до нашого бренду, а також збільшення кількості замовлень, навіть безпосередньо на виставках.
А в період 21-24 березня ми запрошуємо всіх бажаючих на наймасштабнішу віконну виставку Fensterbau/Frontale, що пройде в місті Нюрнбергзі. Компанія SALAMANDER також приготувала цікаві сюрпризи. Але про це ви дізнаєтеся трохи згодом. Тому чекаємо на вас на нашому стенді 219 в залі 7 з 21 по 24 березня 2018 року.
Побажання читачам журналу «Віконні технології» ...
Бажаю всім читачам активного ринку, збільшення продажів при одночасному зростанні їх дохідності та здорової конкуренції.
Всім нам миру та натхнення!
Спілкувався Сергій Кожевніков