Інноваційні рішення Henkel у термомодернізації будівель та споруд.

Сьогодні одним із актуальних трендів на будівельному ринку України є технології енергозбереження та термомодернізації. В цих процесах компанія «Хенкель Баутехнік (Україна)» відіграє важливу роль як постачальник якісних енергозберігаючих матеріалів. Про основні тенденції розвитку цього напрямку у будівельній галуззі нам розповів Євген Бондаренко, керівник напрямку «Будівельних сумішей Хенкель Україна».

 

 

evgen bondarenkoWT: Компанія «Хенкель Баутехнік (Україна)» одна з перших компаній в Україні, яка підтримала курс теплової модернізації нашої країни. Яких результатів компанії вдалось досягти дотримуючись такої політики? І як розвивався, зокрема, у 2018 році ринок енергоефективних будівельних технологій і будівельна галузь в цілому?

Є.Б.: Ми справді були одні з перших, хто почав доносити переваги теплової модернізації до кінцевих споживачів, серед яких ключовими є власники приватних будинків та ОСББ ще з 2015 року. Результати – десятки утеплених ОСББ по всій країні, реновація десятків шкіл, дитячих садків, лікарень нашими матеріалами, незліченна кількість утеплених приватних будинків, створено позитивний імідж компанії як експерта з енергоефективності. У 2018 році ринок енергоефективності продовжує розвиватися, хоч і темпи трохи зменшуються. Кількість ОСББ зростає, у зв’язку з державною політикою децентралізації розвивається свідомість місцевих громад щодо енергоефективності. Будівельна галузь в цілому відчувала себе трохи гірше, по факту року ми очікуємо приблизно -2% в натуральному вираженні по ринку сухих будівельних сумішей.

WT: Чи співпрацює Хенкель із європейськими, а також державними програмами енергомодернізації житла, зокрема з Фондом енергоефективності та програмою ЄБРР «IQ energy»?

Є.Б.: Звичайно. Наша компанія одна з перших опублікувала список наших енергоефективних матеріалів та рішень на сайті програми «IQ energy» та разом ми погодили ряд спільних заходів для інформування населення щодо енергоефективних рішень, які продовжуються і сьогодні. Більше того, у 2018 році програма IQ energy запустила опцію для ОСББ і для нас велика честь, що перший реалізований будинок по даній програмі утеплюється матеріалами Ceresit.
Нещодавно відбулася IQ energy award ceremony, на якій ЄБРР та донори програми IQ energy відзначили кращих партнерів. 20 компаній були нагороджені за внесок у розвиток енергоефективності та енергонезалежності країни. Компанія Henkel була визнана кращою в категорії «Матеріали для утеплення» та нагороджена «За топ продажів системних рішень з утеплення фасадів».
Також ми активно беремо участь в підтримці державної та муніципальних програм. Один з прикладів є ОСББ на проспекті М. Бажана, який було утеплено в цьому році за програмою 70/30, фото якого додається. Також, утеплена велика кількість шкіл, садків, лікарень за державною програмою. Проведено незліченна кількість семінарів та роботи щодо роз’яснення та допомоги населенню щодо переваг енергоефективності, проведено багато енергоаудитів, щоб показати «слабкі» місця в будинку.

WT: Якщо говорити про технології утеплення фасадів, розкажіть більш детально про свій продуктовий портфель і про технології, які ви використовуєте?

Є.Б.: Продуктовий портфель налічує декілька систем утеплення для різних цілей і завдань. Кожна система має свою перевагу або унікальну технологію, наприклад преміальні системи Ceresit Aquastatic або Self Clean мають технологію Double Dry, яка дозволяє довше зберігати фасад чистим від бруду і, відповідно, подовжуючи термін експлуатації фасаду. Також, є система утеплення Ceresit Express, перевага якої, в більш швидкої інсталяції – термін інсталяції на 5 днів швидше, ніж звичайна система. Уже декілька років ми маємо систему Impactum, яка витримує неймовірні ударні навантаження (не менше 100 Дж).

henkel 1WT: Чи можете ви привести на прикладі простих розрахунків, як архітектор чи підрядник може переконати замовника/споживача придбати саме ту чи іншу технологію утеплення (наприклад суміш для фасаду), таким чином здійснивши правильну інвестицію в своє житло? Такі розрахунки або приклади також будуть корисні для співвласників ОСББ.

Є.Б.: Ключовий розрахунок – це енергоаудит будинку, який покаже які тепловтрати несе будинок і як досягти нормативних показників споживання теплоенергії. Економія споживання теплової енергії завдяки утепленню фасаду складе приблизно 40%, окупність – від 8 років, а якщо використати залучені кошти від зазначених вище програм, то термін окупності може скласти і 3-4 роки.

WT: Якщо ми говоримо про інвестиції населення у своє тепле помешкання, то потрібно розуміти наскільки довго прослужить їм та чи інша технологія утеплення. Які гарантії ви пропонуєте? Також скажіть відповідно декілька слів про сертифікацію якості ваших продуктів.

Є.Б.: Наша компанія діє у суворій відповідності до державних будівельних стандартів та будівельних норм і, звичайно, до європейських стандартів, оскільки продукція Ceresit успішно продається в європейських країнах. Зокрема в ДБН В.2.6-33:2018  вказано, що мінімальний термін експлуатації фасаду – 25 років. До змін в ДБН від 01.12.2018 ще обов’язковою умовою було надання гарантії від 5 років. На системи утеплення Ceresit видано декілька таких протоколів, у висновку яких зазначається, що протестована система утеплення відповідає нормативним вимогам ДБН В.2.6-31:2016 та ДСТУ Б В.2.6-36:2008 за показниками стійкості збірної системи до кліматичних впливів та терміну ефективної експлуатації, що складає не менше ніж 25 умовних років. Крім протоколу на стійкість до кліматичних впливів, ще одним надважливим тестом є перевірка системи утеплення на поширення вогню. Системи Ceresit пройшли відповідні випробовування, що підтверджується протоколами. У висновку таких протоколів заначено, що система утеплення є такою, що не поширює вогонь.

WT: Які конкурентні переваги продукції Хенкель, порівнюючи із аналогічними продуктами на ринку? Другими словами, чим ви вигідно відрізняєтесь від конкурентів?

Є.Б.: Одна з ключових конкурентних переваг – це наші співробітники, які можуть надати якісну технічну консультацію замовнику і компетентно надати рішення. Щодо продукції – в кожному сегменті наші продукти, в першу чергу, це довговічність, міцність, еластичність, надійність. Дуже складно узагальнити якісні показники, тому що у фарбах свої параметри, у сухих сумішах – інші. Продукція Ceresit недешева, але ціна формується в залежності від кількості наповнювачів, які прямо впливають на зазначені параметри. В минулому номері було наведено декілька прикладів переваг нашої продукції.

henkel 2WT: Чи планує компанія розвивати напрямок будівельної хімії, що стосується монтажних матеріалів: клеї для фасадів, монтажна піна, супутні матеріали.

Є.Б.: Звичайно, ми плануємо розвивати вказані напрямки, оскільки енергоефективність є нашим пріоритетним напрямком, враховуючи потреби ринку та споживачів.

WT: Перспективи розвитку компанії та продуктів у 2019 році. Стратегія та основні напрямки.

Є.Б.: Основний фокус розвитку компанії буде направлено на енергоефективність та інновації. Ми відслідковуємо тренди в облицюванні, підлогах, декоративному оздобленні, саме під ці тренди будуть запускатися продукти та технології.


WT: Розкажіть про новий ДБН, який вступив в дію першого грудня 2018.

Є.Б.: Ключові оновлення стосуються зміни технології та типу утеплювача в залежності від висоти будівлі. Було зменшено мінімальну висоту для використання матеріалів групи НГ (не горючі) з 73,5 до 47 м при фасадному утепленні. Додано пункти щодо контролю та моніторингу стану фасаду, виключено клас утеплення з облицюванням цеглою.

Спілкувався Сергій Кожевніков

 cerezit kontakty

Понравилась статья? Подпишитесь на рассылку: