На українському віконному ринку є ряд компаній, які значним чином впливають на його розвиток. Одна з таких компаній – REHAU. Вже тривалий час компанія займає одну із лідируючих позицій в якості постачальника ПВХ систем українським виробникам світлопрозорих конструкцій.
Про теперішні тенденції ринку, особливості розвитку та енергозберігаючі технології нам у бесіді розповідав директор бізнес-напряму Рішення для Віконної Індустрії Ігор Бінковський.
Доброго дня, пане Ігор! Досить тривалий час ми не спілкувались з Вами в рамках інтерв’ю на сторінках нашого видання. Розкажіть про життя та розвиток компанії REHAU за останні 2 роки.
2015 рік був дуже непростий як для віконного ринку, так й для країни загалом. В 2014 році ми втратили достатньо потужні ринки збуту – Крим та східний регіон. Суттєве зменшення об’єму ринку та переломні події в політиці та економіці країни вплинули як на віконний ринок, так і на нашу компанію. Але маю сказати, що в 2016 році завдяки тісній співпраці з нашими клієнтами ми вистояли та гідно завершили рік. Ці два роки, що минули, були дуже непрості – вони стали серйозним випробовуванням для нашої команди та компанії в цілому.
В 2017 році ми святкуємо 20-річчя роботи в Україні.
Чи виконали ви поставлений на 2016 рік план? В чому на Вашу думку полягає поняття динамічної компанії?
Так, поставлений на 2016 рік план ми виконали, навіть перевиконали. Перш за все хочу сказати, що сила нашої компанії полягає у дуже тісній співпраці з нашими клієнтами. Ми цінуємо їх і поважаємо їх стійкість. Друге, це наша команда: ми маємо спільні цілі, працюємо на єдиний результат. Я впевнений, що в нашій команді є розуміння, що коли ми працюємо в таких складних умовах, це як «іспит», який означає вийти із зони свого комфорту, розвиватися, ставати ще кращими. Це – необхідність! Третій фактор, який має важливий вплив на функціонування компанії – це саме бренд REHAU. Це світовий бренд, який має диверсифікований портфель продуктів та бізнес-напрямів. Це дає можливість компанії використовувати елементи синергії, для створення нових продуктів.
Наприклад, коли ситуація на локальному ринку стає більш складною, то компанія так само використовуючи позиції на інших ринках, централізовано інвестує в розвиток нових продуктів, технологій, систем та матеріалів, і це дає можливість нам в Україні, цим користуватися. Для нас це дуже важливо.
Я впевнений, що в нашій команді є розуміння, що коли ми працюємо в таких складних умовах, це як «іспит», який означає вийти із зони свого комфорту, розвиватися, ставати ще кращими. Це - необхідність!
Так було і з новою системою GENEO. В Україні профільна система GENEO надійшла до продажу у 2010-му році. Це новітня розробка, в якій використовуються технології з авіаційної промисловості та Formula 1. RAU-FIPRO® – це зовсім інший композитний матеріал, ніж ПВХ. Досить успішно ми продаємо цю систему на ринку України, хоча це найдорожча наша система, має монтажну глибину 86 мм та сертифікована для PassiveHaus (GENEO PHZ).
На початку 2016 року компанія REHAU впровадила на ринках Центральної та Західної Європи нову систему REHAU SYNEGO з монтажною глибиною 80 мм, яка увібрала в себе всі найкращі технологічні розробки REHAU. Ми також почали її пропонувати нашим клієнтам, і ця система впевнено зайняла своє місце в нашій лінійці продуктів. Тому, маючи таку колосальну підтримку від материнської компанії у вигляді оперативності, нових продуктів, технологій, ми маємо можливість якнайшвидше презентувати все це нашим клієнтам. Тобто в Україні ми продаємо всі ті системи, які продаються на ринку Західної Європи та в інших країнах. І це є нашою перевагою.
Також для нас важливим є те, що не дивлячись на складнощі на ринку, ми залишили логістичні центри в Києві, Дніпрі, Одесі. На жаль, нам довелось закрити офіс в Донецьку, але, на щастя, вдалось зберегти команду.
Як сказав Стів Джобс: «Бренд – це довіра». Саме під цим гаслом відбувається просування продуктів REHAU в Україні.
Кожен відповідає за загальний результат і ми завжди шукаємо можливість оптимізувати процеси всередині компанії, процеси в комунікації з клієнтами, з нашими постачальниками, щоб бути максимально мобільними та гнучкими.
Велику роль у нашому успіху відіграє і якість продукту, ми тримаємо її стабільно високою. Наші продукти відповідають усім нормативним вимогам. Кінцевий споживач вже двадцять років в цьому переконується.
Ще один фактор – це впізнаваность бренду. Ми дуже відповідально ставилися, ставимося та будемо ставитися до цього. Як сказав Стів Джобс: «Бренд – це довіра». Саме під цим гаслом відбувається просування продуктів REHAU в Україні.
Розкажіть про ваших клієнтів, про відносини між вами та чи впливає загальна тенденція зміни формату діяльності (перехід від виробництва до продажу) на вашу співпрацю?
Структура клієнтів у нас стабільна. Коли дві компанії тісно співпрацюють, мають довіру одне до одного, разом вирішують питання, які виникають, вони і мають високий результат цієї співпраці. Але трапляються випадки, і це стало вже тенденцією на ринку, коли невеликі та середні виробничі компанії приймають рішення, що вони хочуть або вимушені працювати як торгові компанії, маючи своє коло клієнтів, маючи своє розуміння ринку, його тонкощів. Тому наша співпраця трансформується відповідно до зміни виду діяльності.
За 2015-2016 роки до нашої компанії було досить багато звернень про співпрацю, але я вимушений зауважити, що близько 80% компаніям, які до нас звернулися, ми мусили відмовити у співпраці ще на етапі звернення.
Які вимоги до Авторизованих Партнерів компанії REHAU?
Відповідно до вимог сертифікації, усі партнери компанії REHAU повинні працювати тільки з нашим брендом. Що стосується авторизації – ми разом з командою приділяємо багато уваги контролю якості на виробництві наших клієнтів. Ми не намагаємось контролювати кожне вікно, це й неможливо, але ми допомагаємо нашим клієнтам побудувати систему контролю якості на своєму виробництві. Це дуже важливе та пріоритетне питання на сьогодні.
Ваша продуктова лінійка профілів? Яка динаміка продажу профільних систем REHAU по сегментації в 2016 році?
Якщо представити нашу продуктову лінійку у вигляді піраміди, то спочатку йдуть базові моделі, такі як REHAU Euro-Design 60 – це дверна група та колір, REHAU ECOSOL 60 – тільки профілі білого кольору. Ці дві системи мають глибину 60 мм.
Наступна сходинка піраміди – п’ятикамерна профільна система REHAU Euro-Design 70. Далі йде профільна система REHAU SYNEGO, яка має 7 камер в рамі та 6 камер в стулці для підвищеної термоізоляції.
Наверху піраміди йде профіль GENEO – система з монтажною шириною 86 мм, виготовлена з RAU-FIPRO®. RAU-FIPRO® – це високотехнологічний фіброволоконний композитний матеріал, наявність якого дає можливість не використовувати армування.
Нашим топовим продуктом є віконна система REHAU GENEO PHZ, яка сертифікована за стандартами PassiveHaus.
Динаміка продажу профілів у 2016 році додала нам оптимізму, тому що доля енергоефективних систем виросла.
Тут важливо підкреслити, що ми вкладаємо в поняття «енергоефективне вікно» – якщо ми говоримо про базове енергоефективне вікно, то маємо на увазі п’ятикамерний профіль 70 мм, двокамерний енергоефективний склопакет, які дозволяють вийти на оптимальні енергозберігаючі показники.
На сьогодні ми завозимо профілі з двох заводів – у м. Шрем, Польща та у м. Вітмунд, Німеччина.
Динаміка продажу профілів у 2016 року додала нам оптимізму, тому що доля енергоефективних систем виросла, а двокамерний енергозберігаючий склопакет став основним склопакетом у наших клієнтів.
Вектор на енергозбереження та роль компанії REHAU в цьому процесі.
В 2012 році в рамках своєї компанії ми створили групу, яка мала назву «Енергоефективність». Тоді мало хто про це говорив, але нам було зрозуміло, що незабаром дана тема стане дуже актуальною. В кожному нашому офісі ми мали відповідального за цю програму спеціаліста, який вивчав досвід європейських компаній. Наприкінці 2014 року, коли програма енергоефективності почала працювати на державному рівні, ми швидко включилися в роботу, і стало зрозуміло, що ми потребуємо системного фахівця з енергоефективності. Ним став Олексій Біленко. Ми проводили семінари для банківських працівників, ділилися зі всіма нашим досвідом та знаннями.
За нашими підрахунками у 2016-му році державна програма компенсації дала ринку не менше 15% вікон, і це стало суттєвою підтримкою для віконної галузі.
Інша програма компенсації, про яку також варто згадати – це програма ЄБРР IQ Еnergy, яка сьогодні досить активно розвивається і збільшує коло банків-партнерів.
За нашими підрахунками державна програма компенсації дала ринку не менше 15% вікон. Ця програма дала віконному ринку велику підтримку.
Тенденції розвитку віконного ринку у 2017 році. Як компанія REHAU бачить себе і чим ви плануєте здивувати ринок?
Я вважаю, що 2017 рік буде складнішим, ніж 2016. Це пов'язано, насамперед, з купівельною спроможністю українців. Запланований рівень інфляції 10 відсотків, але ж ми розуміємо, що буде насправді. Також збільшилося податкове навантаження. Тому, з огляду на економічне та політичне становище в Україні, нам буде складніше працювати.
Проте, якщо буде державне фінансування програми компенсації використання енергоефективних продуктів – це підтримає ринок і дасть змогу втримати його на рівні 2016 року. Без державної програми, я вважаю, ринок не зможе повторити обсяги минулого року.
Сьогодні кінцевий споживач є основним покупцем вікон, тому необхідно підтримувати саме його. Ми мусимо активно працювати і докладати багато зусиль, щоб втриматись на рівні 2016 року.
Побажання від компанії REHAU партнерам, клієнтам та читачам журналу «Віконні технології»
Я хочу подякувати нашим клієнтам та партнерам, які разом з нами гідно проходять через труднощі сьогодення та є дуже гідними гравцями українського віконного ринку. З багатьма ми працюємо більш як 10 років. А з сімома Партнерами ми разом вже 20 років!
Ми дуже цінуємо своїх Партнерів, і висловлюємо їм свою подяку за довіру, за стійкість, яку вони демонструють в такий непростий час. Також маю сказати, що усі наші партнери є соціально-відповідальними компаніями, вони суттєво допомагають тим людям, які найперше потребують такої підтримки. Вони роблять дуже важливу справу, а ми пишаємось співпрацею з ними!
Вашому виданню я бажаю стійкості та розвитку! Дякую, що за цей час видання працює, розвивається, надає якісну інформаційну підтримку ринку та його учасникам!
Я впевнений, що разом ми зможемо й надалі розвивати віконний ринок!
Спілкувався Сергій Кожевніков