Як COVID-19 вплинув на ключові напрямки діяльності віконної індустрії? Думка Munich Strategy.

Аналітики німецької компанії Munich Strategy проаналізували вплив COVID-19 на ключові напрямки діяльності віконної індустрії. Прогноз відноситься до так званого періоду «нової нормальності», який вступить в силу з 2-ї половини 2021 року, коли вакцини стануть доступними для широкого загалу і обмеження будуть зняті. Він заснований на інтерв'ю з експертами та аналізі власної бази даних про ефективність і стратегіях більш ніж 3500 малих і середніх підприємств Німеччини. 

Munich Strategy 1 c

 GLASWELT. Віконне виробництво

Перш за все, консультанти Munich Strategy бачать необхідність в діях з точки зору загострення питань динаміки цін, диференціації бізнесу і наявності кваліфікованих робітників. В цілому, консалтингова компанія, що спеціалізується на будівельній індустрії, виділяє шість основних напрямків діяльності віконної галузі. Що, на думку німецьких експертів, буде важливо, коли паніка з приводу COVID-19 зникне.

Віконна індустрія після пандемії не залишиться колишньою

Німецька будівельна галузь була відносно стабільною в коронакризовому 2020 році: тривали державні контракти, а також підряди на житлове будівництво, у великій мірі на будівельних майданчиках робота тривала. Спад в міжнародному бізнесі, особливо в промисловості, був компенсований внутрішнім зростанням і впливом на витрати. Завдяки великій кількості замовлень на початку року більшість компаній ринку СПК благополучно пережили кризу, у більшості робота велася в звичайному режимі. Однак звіт Munich Strategy показує, що приналежність до галузі не є гарантією успіху в майбутньому.

За словами автора дослідження і галузевого експерта д-ра Костянтина Грайнера (Constantin Greiner), всі компанії повинні бути готові до серйозних змін, викликаним COVID-19. Незважаючи на порівняно хороші стартові умови, наступне також відноситься до лідерів ринку будівельної індустрії: повернення до режиму «до пандемії» не буде. Він рекомендує виробникам віконної галузі зосередити увагу на шести основних областях діяльності і зайняти в них стратегічну позицію.

Умови, що формують «нову нормальність» віконної галузі

Наслідки кризи COVID-19 будуть відчуватися для віконної індустрії, зокрема, в цих шести рамкових умовах. Згідно Munich Strategy, до них відносяться:

1. Рецесія, яка призведе до небажання купувати і відкладати інвестиції, особливо в комерційне будівництво.

2. Регіоналізація, яка йде рука об руку з посиленням захисту джерел закупівель і поверненням до регіонального сировини.

3. Аспект «відстані», який за часів home office і домашнього навчання призводить до нового розуміння навколишнього простору і посилення уваги до певних типів будівель.

4. Тема гігієни і здоров'я і пов'язані з нею нові вимоги до технічного оснащення будівлі (включаючи вентиляцію).

5. Пошук безпеки і пов'язаних з цим додаткових інвестицій в довгострокові активи, такі як нерухомість, розглядається як визначальна структура для «нової нормальності».

6. Зростаючий вплив держави, наприклад, у формі державних субсидій на суспільну інфраструктуру або енергоефективний ремонт приватних будинків.

Munich Strategy 2 c

Munich Strategy. Рушійні сили і сфери діяльності німецької віконної промисловості в «новій нормальності»

«У центрі уваги буде доступна житлова площа в розширених міських районах, особливо в одно- і двоквартирних будинках. Не потрібно бути пророком, щоб зрозуміти, що домашній офіс буде важливіше в 2022 році, ніж в 2019 році. Так що, якщо добиратися до роботи більше не буде повсякденному завданням, а буде необхідність здійснювати це тільки два рази в тиждень, тоді забудова прилеглих сільських регіонів буде знову набувати значення. На мій погляд, такий розвиток може дати явний імпульс ринку реновації, зазвичай з високими вимогами до екологічно чистих продуктів. До речі, такий розвиток подій вже можна побачити в деяких великих містах світу», - зазначив Костянтин Грайнер.

Змінені рамкові умови в різному ступені будуть відчуватися в основних сферах діяльності віконної індустрії. Munich Strategy бачить необхідність в діях виробничих компаній в наступних областях:

• Динаміка цін

• Ремонтний бум

• Нові обличчя, які приймають рішення на користь віконного бренду

• Диференціація

• Брак кваліфікованої робочої сили

• Сталий розвиток

• Оцифровка (розглядається як всеосяжна тенденція, яка відіграє важливу роль у всіх сферах діяльності).

«Перш за все, помітна тенденція до значного зростання цін. Це впливає не тільки на віконну промисловість, а й на всю будівельну галузь, оскільки в даний час спостерігається різке зростання цін на сировину. Це підвищення цін, безумовно, вплине на споживання, в тому числі і на вікна, - констатує експерт Munich Strategy. - Тим не менше, мене не дуже турбує ця ситуація, оскільки багато домогосподарства заощадили гроші під час пандемії, а процентні ставки в найближчому майбутньому залишаться низькими. У той же час прагнення до безпеки і володіння власним житлом залишається високим, що продовжує підтримувати попит».

Дилери та монтажники залишаються «впливовою особою № 1»

У дослідженні також розглядається питання про те, яку роль кінцевий покупець буде грати в «новій нормальності». Автори відзначають, що через пандемію рішення про покупку все частіше приймаються онлайн. Це означає, що підвищується прозорість, і кінцеві споживачі отримують можливість приймати рішення. Тому автори радять виробникам активізувати спілкування з ними.

Munich Strategy 3 c

Munich Strategy. Сфери діяльності віконної індустрії в «новій нормальності» і можливі сценарії розвитку

Під «новим обличчям, хто приймає рішення» ми чітко маємо на увазі кінцевого споживача.

Виробники вікон все частіше задають собі питання: «Хто буде приймати рішення за чи проти віконного бренду в майбутньому? Чи залишиться це за дилером і монтажником або буде за кінцевим споживачем?».

Цілком очевидно, що використання цифрових інструментів і каналів продажів значно змінилося під час пандемії. Ухвалення каналів в приватному споживанні знову значно вище.

Це також включає ринок вікон, - зазначає експерт Munich Strategy. -Тим не менше, вікно залишається продуктом, що вимагає значних технічних і консультаційних послуг, і встановлювати його повинен фахівець.

Той факт, що монтажні потужності обмежені, а у кінцевих споживачів мало досвіду для правильного вибору, також передбачає, що вплив продавця залишається високим. Кожна віконна компанія повинна вирішити це протиріччя для себе. Наскільки цифровим буде шлях клієнта в майбутньому, в кінцевому підсумку багато в чому залежить від реальної цільової клієнтури».

Проте, експерти впевнені, що титул «впливова людина №1» залишиться за дилером чи монтажником, оскільки вікно - це, перш за все, технічний продукт і, отже, вимагає великої кількості рекомендацій.

Виробники повинні продовжувати інвестувати в програми лояльності для дилерів, розширювати свою дилерську мережу - можливо, включаючи додаткові канали продажів - і просувати регіональний брендинг серед кінцевих споживачів в якості підтримки продажів для дилерів.

Диференціація віконного бізнесу стає ще важливіше

Аналітики Munich Strategy припускають, що ціновий тиск в віконному сегменті буде продовжувати рости, але бачать сильне розділення в цій області. З посиленням ринку ремонту в результаті «втечі в активи» універсальний підхід не може відповідати духу часу і вимогам клієнтів.

В результаті, з одного боку, сегмент якості продовжує рости, а, з іншого боку, переважають недорогі базові продукти. Костянтин Грайнер рекомендує виробникам ще більше диференціювати свій власний бренд за рахунок інновацій в продуктах і послугах.

«Я боюся, що ринок буде диференціювати себе «вгору» і «вниз»- як пісочний годинник. Це може мати серйозні наслідки для значної частини виробників вікон, особливо для тих, хто звертається в усіх сегментах ринку з продуктом хорошої якості і тому позиціонує себе в середині ринку. Однак я не хочу, щоб мене неправильно розуміли, кажучи, що у верхньому ціновому сегменті немає «тиску на співвідношення ціни і якості».

Скоріше, мова йде про те, що на ринку існує сильний стандартний сегмент зі своїми власними правилами гри і преміальний сегмент - з іншими правилами гри. Просто підприємці повинні ретельно вибирати ігрове поле», - підкреслив д-р Грайнер.

Згідно Munich Strategy, заявка на те, щоб бути «лідером теми» щодо нових тенденцій, є обов'язковою умовою успіху в «новій нормальності».

А для цього віконним компаніям слід тісніше взаємодіяти з цільовою групою кінцевих споживачів, оскільки вони повинні навчитися розпізнавати відмінності в ефективності різних виробів.

Для визначення і трансляції споживачеві УТП (унікальна торгова пропозиція) дуже важлива участь продавця або установника вікон.

Коронакрізіс надає нову динаміку вже відомим викликам

Консалтингова компанія Munich Strategy очікує, що кількість кваліфікованих монтажників продовжить скорочуватися, а кількість замовлень збільшиться, так як доведеться витратити час не тільки на вікна, але і на захист від сонця і інтеграцію з системою «розумний дім». В результаті боротьба за монтажників між виробниками посилиться.

Вирости зможуть тільки ті, у кого є необхідні потужності. Доктор Грайнер передбачає, що тільки кілька віконних компаній зможуть інтегрувати некваліфікованих робітників у свій монтажний процес за рахунок більш високоточного поділу праці.

Munich Strategy 4 c

ift Rosenheim. Кваліфікований монтаж вікон в центрі уваги

Перед виробниками стоїть завдання поєднати подальший розвиток продукції, якість і установку під одним дахом. Крім того, важливо пропонувати програми лояльності та обслуговування для дилерів і монтажних компаній, наприклад, навчальні курси по монтажу вікон, спеціально призначені для нових і некваліфікованих робітників.

І останнє, але не менш важливе: експерт Munich Strategy рекомендує, щоб промисловість значно поліпшила свою близькість до роздрібної торгівлі і установників, а, отже, і розуміння їх проблем. Правильне рішення їх «больових точок» стане ключовим фактором успіху виробників в «новій нормальності».

«Проблеми, з якими стикається віконна індустрія сьогодні, - це не виклики, пов'язані виключно з коронакрізісом, а проблеми, які були небезпечними протягом багатьох років. Просто COVID-19 став «прискорювачем вогню». Наслідки пандемії можуть означати, що необхідно переоцінити вибухонебезпечність окремих тем.

Ось чому ми закликаємо наших клієнтів у віконній індустрії написати свій порядок денний після коронакрізіса. Мова йде не обов'язково про повну перебудову стратегічної лінії, але про те, щоб перевірити акценти власних дій в короткостроковій і середньостроковій перспективі і при необхідності скоригувати їх.

Криза COVID-19 надає нову динаміку вже відомим викликам, які стоять перед віконної промисловістю. Ті, хто зараз чітко позиціонує себе у вирішальних областях діяльності, можуть використовувати цю динаміку для «оновлення» своєї корпоративної стратегії і перегляду свого шляху зростання», - резюмує д-р. Костянтин Грайнер.

Довідка GLASWELT:

Доктор Костянтин Грайнер очолює будівельний підрозділ Munich Strategy і консультує клієнтів з вищого і середнього класу в сфері будівельних матеріалів.

Проекти орієнтовані на подальше стратегічний розвиток і підвищення конкурентоспроможності клієнтів в країні і за кордоном. Костянтин Грайнер - спікер і автор численних спеціалізованих публікацій, в тому числі в галузі будівельних матеріалів, будівельних технологій і проектування будівель.

У дослідженні «Стрес-тест віконної індустрії 2020» він вивчив стійкість віконної промисловості Німеччини до кризи за часів COVID-19 і проаналізував більше 40 компаній з усіх підсегменті галузі.

Джерело: GLASWELT.de , tybet.ru

 

Понравилась статья? Подпишитесь на рассылку: