Дослідження віконного ринку та його стан під час воєнних дій

Україна вже більше 3-х місяців знаходиться у стані війни. Велика кількість віконних компаній знаходиться в окупації, деякі компанії повністю зруйновані, але переважна більшість уціліла. Багато хто працює, дехто займається волонтерською діяльністю, дехто намагається налагодити та відновити свої виробництва.

 

gol c 

В рамках журналу «Віконні технології», як галузевого ЗМІ, протягом трьох тижнів ми проводили опитування, в якому прийняли участь майже 400 віконних компаній із 45 міст України: виробники СПК, дилери та постачальники. Зазвичай у таких опитуваннях приймає участь більше 1500 компаній.

Така низька активність компаній чітко відображає стан віконного і будівельного ринку загалом. Ситуація вкрай складна і неоднозначна. Ми спробували розібратись і поставили учасникам 8 ключових питань, які є актуальними у теперішній ситуації.

1.  Назва, вид діяльності та місцезнаходження компанії.
2.  Продовження та відновлення діяльності компанії.
3.  Обсяги виробництва та продажу (у порівнянні із 2021 р).
4.  Логістика та постачальники.
5.  Зміна місцезнаходження виробництва / складських приміщень / салону з продажів.
6.  Кадрові зміни в компанії.
7.  Строки виготовлення / встановлення СПК.
8.  Зміна вартості СПК, у зв’язку із воєнними діями (у порівнянні із січнем 2022 року).

Результат нас не здивував.
Він лише підтвердив ті дані, які звучали від багатьох учасників віконного ринку, з якими ми спілкувались досить тривалий час.

 

Частина перша

 ДОСЛІДЖЕННЯ

 

Давайте більш детально розглянемо деякі цифри, що ми отримали і спробуємо проаналізувати коротко кожну діаграму.

1Вид діяльності

Звісно, переважна більшість компаній, які прийняли участь в опитуванні є віконні дилери. Вони більш мобільні, мають меншу кількість працівників, ніж виробничі компанії, тому розпочати роботу їм трохи легше. Але і виробники СПК також були досить активні, але тільки з певних регіонів. Стосовно постачальників – у опитуванні прийняли участь майже всі ключові гравці.

2Місцезнаходження компанії

Тут ситуація досить очевидна. Сьогодні переважна більшість компаній, які працюють – це Захід України. Активно запрацював Центр, особливо наприкінці травня, і північна частина України. Поки досить слабка східна частина, зокрема Харків, по зрозумілим причинам. Найактивніші міста по опитуванню – Київ та Дніпро.

3Продовження та відновлення діяльності компанії

Більшість компаній вже відновили свою діяльність. Повністю або частково, але компанії працюють, і це найголовніше. 7% призупинених компаній – це переважно південь України (Херсон, Мелітополь, Нова Каховка та інші), і декілька компаній із Київської області.

4Обсяги виробництва та продажу (у порівнянні із 2021 р.)

Переходимо до самого цікавого – обсяги виробництва. Тут спостерігалась цікава, але закономірна тенденція. У перші два тижні опитування більшість голосувало за те, що продажі становлять менше 20%, про що свідчить 48% опитуваних, але потім ближче до червня місяця кількість компаній, у яких продажі становили 20-50% значно зросла і фактично досягла паритету. Це є дуже добра тенденція.

До речі, у перші дні опитування (перша половина травня) частка продажів «менше 20%» була майже 70%!

Існують також компанії, які збільшили частку своїх продажів у порівнянні із 2021 роком. Цікаво, як їм це вдається?

5Логістика та постачальники

Майже 30% компаній змінили своїх постачальників. Таку щільну ротацію майже неможливо спостерігати при стабільному спокійному працюючому ринку. Цей фактор свідчить про те, що деякі компанії-постачальники комплектуючих зазнали значних змін або припинили поставки своїх товарів, тому віконні компанії змушені шукати інших.

6Зміна місцезнаходження виробництва / складських приміщень /салону з продажів

Передислокація – дуже болюче питання, особливо для виробничих компаній. Небагато, але дехто таки переїхав і змінив або склад, або виробництво. Дивно, але дилери майже не міняли місце розташування своїх салонів продажу.

7Кадрові зміни в компанії

Саме болюче питання, що постало сьогодні чи не в кожній компанії в Україні. І це стосується не тільки віконного ринку. У 88% компаній кількість працівників зменшилась на 20-50%, а в деяких випадках і на 70%.
Кадрова криза в Україні, за нашими прогнозами, буде тривати щонайменше до кінця 2022 року.

8Строки виготовлення / встановлення СПК

По строкам майже паритет. Найчастіше проблеми зі строками по виготовленню / встановленню СПК пов’язані із логістичними ланцюгами як у доставці, так і у постачанні комплектуючих. Сьогодні маємо досить швидкий процес їх відновлення та налагодження. На це потрібен час. Інша проблема по строкам – кадрова. Інсталятори на віконному ринку – величезний дефіцит.

9Зміна вартості СПК, у зв’язку із воєнними діями (у порівнянні із січнем 2022 року)

Ще один цікавий показник – це ціна СПК до та під час воєнних дій. Є 4 унікальних відсотки, для яких ціна на СПК не змінилась. І це дуже дивно.
96% учасників ринку СПК вважають що ціна змінилась, і суттєво. Більшість вважає, що як мінімум на 20-50% від ціни до 24 лютого 2022 року, а дехто – на 70% і вище.

 

 Частина друга

 БРИФІНГИ УЧАСНИКІВ ВІКОННОГО РИНКУ

 

Для більш комплексного розуміння стану віконного ринку та тенденцій, які йому притаманні саме під час воєнних дій, вашій увазі пропонуємо брифінги деяких його учасників.

 

winkhaus3    
 «Вінкхаус Україна»  
bogdan  
Іван Богдан, генеральний директор  

Початок активної воєнної фази 24 лютого став для компанії «Вінкхаус Україна» досить серйозним випробуванням, тому що м. Гостомель, де знаходяться склад і офіс нашої компанії, одразу ж став епіцентром воєнних подій і попав під окупацію.

Ми як працівники компанії «Вінкхаус Україна» досить тривалий час не розуміли, що взагалі там відбувається: чи не згорів або не пограбований наш склад, чи цілий офіс і таке інше. Досить довгий час кожному без виключення українцю було не до бізнесу, головне питання, яке цікавило всіх – це їхня безпека.

Приблизно через півтора місяця після початку війни бізнес, в тому числі віконний ринок почав прокидатись і ми почали отримувати від наших партнерів перші запити стосовно наших фурнітурних систем. Більшість з них це компанії, що працюють на заході України. Тому ми вирішили сконцентрувати свої основні зусилля і розширити наш логістичний хаб у Львові, а також продовжити відвантажувати товар зі складу у Дніпрі. Через деякий час нам вдалося домовитись із нашими польськими колегами, що поставки товару будуть відбуватись не на склад у Гостомелі, а на склад у Львові.

Після того, як ЗСУ успішно відтіснили російські війська із території київської області, зокрема звільнили Гостомель, ми отримали можливість дізнатись, у якому стані в решті знаходиться наш основний логістичний центр. І маю сказати, що нам пощастило. Є пошкодження від мін, вилетіли майже всі вікна та двері, мародери забрали частину нашого обладнання із офісу, але фурнітура не стала привабливим об’єктом при мародерстві у росіян, весь наш товар залишився цілим та неушкодженим.

Нам потрібно було швидко прийняти рішення, яким чином нам почати відвантажувати товар із Гостомеля, і врешті решт на початку травня ми почали відвантажувати наші перші замовлення. Склад запрацював, але з офісом все складніше, там відсутні вікна, їх потрібно замінити, а також перевірити чи не пошкоджені електрокомунікації від осколків мін та снарядів.

Але ми загалом добре справляємося віддалено, відвантаження товару відбувається щоденно з понеділка по п’ятницю. Щодо іншої роботи, яку ми традиційно робили у довоєнний час – це навчання, семінари з виїздами і так далі, маю сказати, що ми можемо і пропонуємо це робити дистанційно, також наші спеціалісти можуть виїхати на об’єкти для здійснення нагляду при шеф-монтажах.

Зараз ми в стадії очікування щодо прийняття рішення по критичному імпорту, де українська фурнітурна компанія добилась щоб виключити фурнітурні коди із переліку критичного імпорту, і це дуже негативно вплинуло на галузь віконних виробництв, меблів, дверей та ін. Я дуже сподіваюсь, що це питання найближчим часом вирішиться, і наші партнери повернуться до реалізації поточних експортних контрактів, та не матимуть сумніву в тому, що можна підписувати в майбутньому нові експортні контракти.

Віримо в ЗСУ! І чекаємо на повне звільнення всіх окупованих Українських територій.

 

 

veka
 «ВЕКА Україна»
aleks vill
Алекс Вілл, комерційний директор

Уже чотири місяці наша країна тримає оборону в страшній війні. З перших днів війни компанія «ВЕКА Україна» призупинила виробництво та закрила офіс. Лінія фронту за пару днів практично межувала з територією нашого заводу і продовження роботи компанії в цих реаліях було неможливим і небезпечним для життя людей. Проте впродовж цього найскладнішого періоду нам вдалося зберегти стабільні виплати заробітної плати нашим співробітникам.

Уже за 2–3 тижні прийшло розуміння, що виробництво продукції в Україні швидко не відновиться й необхідно шукати варіанти забезпечення наших партнерів продукцією. Це стосувалося переважно партнерів із Західної України та Молдови, які вже за місяць від початку війни почали відновлювати свою роботу, закривати свої зобов’язання за старими контрактами перед замовниками й реагувати на нечисленні запити від потенційних клієнтів.

Оскільки VEKA — це міжнародна компанія із широкою мережею заводів, нам вдалося разом із менеджментом компанії дійти розуміння та, проаналізувавши ситуацію, надати з материнського заводу VEKA AG нашим партнерам умови, наближені до умов, що діяли до війни в Україні.

Після звільнення територій в Броварському районі ми почали здійснювати перші відвантаження продукції із заводу «ВЕКА Україна» для наших партнерів. Скажемо відверто — це було непросто. Нашим робітникам, тільки щоб дістатися робочого місця, пройшовши десятки блокпостів, необхідно було витратити до трьох годин в один бік. Плюс комендантська година, що обмежувала можливість працювати з подовженим робочим графіком. Плюс труднощі в забезпеченні логістики. Мало хто з водіїв хотів їхати на територію, яка все ще була небезпечною в прямому розумінні цього слова.

Починаючи з квітня, «ВЕКА Україна» запустила відвантаження зі складу: продавали складський запас, який був у нас підготовлений у достатньому обсязі до сезону.

Приступивши до роботи в тому обсязі, який дозволяла ситуація, першою суттєвою складністю, з якою ми зіткнулися, була обмеженість у людських ресурсах. Частина співробітників компанії служить у ЗСУ, частина бере участь у теробороні. Крім того, частина співробітників або переїхала до безпечніших регіонів України, або виїхала за кордон.

Таким чином, питання персоналу стало і залишається досі досить вузьким місцем у робочих процесах. Також безпосередньо на можливість співробітників працювати впливає й ситуація з логістикою. Компанія розташована в Київській області й багато хто живе в сусідніх селах: регулярне транспортне сполучення поки що відсутнє, а зі зростанням цін на бензин та проблемами з його наявністю, добиратися на роботу стало непросто та дорого.

Складнощі з логістикою стали сьогодні, мабуть, наріжним каменем у всіх наших процесах. Та й не лише наших, а у всій країні. Деякі постачальники також зупинили свої виробництва, не всі запустилися, не працює головний та єдиний в Україні виробник ПВХ — «Карпатнафтохім». Це змушує нас шукати заміни і знову повертає до питання логістики, кордонів, митниць.

Крім компонентів для виробництва ПВХ, для виготовлення віконних конструкцій потрібно ще багато додаткових комплектуючих матеріалів, які: а) відсутні на ринку (або не відповідають нашим стандартам) — відповідно, ми й галузь змушені їх шукати та замовляти за кордоном. На цьому моменті в нас з’являється пункт «б»: вони не внесені до списків товарів для критичного імпорту. До того ж ніхто не збирається сьогодні їх імпортувати в країну, де йде війна, без 100 % передоплати.

І тут ми з усією галуззю, з нашими партнерами, знову стикаємося з питанням логістики. Логістичні зв’язки й так були суттєво ускладнені через попередні роки з пандемією, а сьогодні частина з них взагалі виявилася повністю зруйнованою через військові дії. І не забуваємо про ціну та складнощі з паливом, що впливають на неї — перевезення подорожчали вдвічі.

Весь бізнес знаходиться у великому шпагаті: терміни постачання зросли багаторазово, і це ще добре, якщо продукцію можна замовити та завезти взагалі. Є товари, з якими просто немає жодних термінів і ніхто не береться їх назвати.

А коли не має терміну — про яке навіть короткострокове планування може йтися? Бізнес працює в режимі реального часу, де щодня потрібно оцінювати реальну ситуацію та реагувати на зміни.

Повертаючись до людського чинника, питання безпеки працівників ніхто ще не скасовував. Щоденні повітряні тривоги та ризики обстрілів зовсім не позитивно впливають на загальний настрій.

Але ми раді, що люди готові виходити на свої робочі місця, що завод запрацював, і що наші партнери перезапускають свої виробництва. У травні, після першого місяця роботи складу, ми запустили перші екструзійні лінії та лінію ламінації, щоб заповнити його запас.

Розуміючи наше місце та роль у повоєнному відновленні країни, ми, у міру сил та можливостей, підтримуємо наших партнерів для збереження бізнесу. Ситуація є надзвичайно складною, оскільки завантаженість віконних підприємств Центру, Сходу та Півдня України становить не більше 20 % порівняно з аналогічним періодом минулого року. Низка підприємств регіону досі не відновила роботу, і це несе певні ризики для галузі загалом.

На Заході України на сьогодні всі партнери «ВЕКА Україна» працюють і готові приступати до виконання найскладніших проєктів, як в Україні, так і за її межами.
Нам вдалося навіть розпочати роботу з новим партнером, а саме компанією «ВІГОР» із м. Коломия. Запуск цієї компанії відбувся в травні.

Звісно, обсяги продажів нашими партнерами є далекими від показників минулого року, ми завантажені далеко не на повну потужність, але наші партнери активно шукають канали збуту як в Україні, так і за її межами.

Незважаючи на всі виклики, що стоять перед нами та країною, ми продовжуємо працювати. Та робити те, що вміємо найкраще: якісний профіль, надання якісних логістичних послуг та якісної технічної підтримки для наших партнерів і кінцевих споживачів.

Підсумовуючи вищезазначене, не варто очікувати швидкого відновлення віконної галузі. Важливо оптимізувати процеси для збереження підприємств та колективів, які, крім іншого, є платниками податків, незважаючи на надзвичайно складне становище.

Ми, компанія «ВЕКА Україна», як і вся країна, робимо свій внесок в оборону на економічному фронті та докладаємо максимум зусиль щодо збереження компанії, колективу та бізнесу, зокрема, сплачуємо податки та підтримуємо економіку України.

Віримо у свої сили, віримо в ЗСУ, працюємо на загальний результат та нашу перемогу!

 

 

miroplast
 Компанія «Міропласт»
daciv compressed
Сергій Даців, директор департаменту збуту

Перші два місяці війни були вкрай складними. Але вже у травні ми вийшли на 50% продажів від довоєнного часу. Наш нинішній орієнтир обсягу продажів на 2022 – 50% від минулого року.

Прогнозуючи такий результат, ми враховуємо цілий ряд факторів:

• Війна – надовго, це варто розуміти і прийняти;
• Суттєвих об’ємів від замовлень за бюджетний кошт не варто очікувати. За нашими прогнозами, масового відновлення житлової інфраструктури у 2022 році не буде;
• Доходи громадян знизились, люди стали більш обачливими і обмежили витрати.

З огляду на це, ми знову звертаємось до всіх гравців українського віконного ринку. У цей складний час ми повинні гуртуватись та допомагати один одному. Замовлення продукції у національних виробників – це важливий внесок кожного в нашу економіку!

З початку повномасштабної агресії ми припинили експорт своєї продукції на ринки ворожих країн: росії і білорусі. Ми закликаємо наших колег-виробників профілю до аналогічних кроків, а не обмежуватись деклараціями намірів чи юридичними процедурами передачі управління тамтешнім компаніям.

Ми докладаємо значних зусиль, щоб нівелювати всі перебої в логістичних ланцюжках і умовах співпраці з зовнішніми постачальниками, й прагнемо і зараз надавати нашим клієнтам сервіс на довоєнному рівні.

Це нелегко, але нам вдається забезпечити наявність повного асортименту, водночас розтягувати здорожчання у часі.
Паралельно ми активізуємося в напрямку зовнішніх ринків, спонукаємо до цього наших клієнтів.

Ми мали визначні плани на 2022 рік. Були заплановані величезні інвестиції, направлені на еволюційну зміну продуктової лінійки згідно зростаючих вимог енергоефективності й інтеграції нашої продукції і продукції наших партнерів на європейські ринки. В цій складній ситуації ми продовжуємо реалізацію цієї програми з незначним запізненням. Думаю, що до кінця року ми зможемо докладніше проінформувати ринок і наших партнерів про ці зміни.

(Редакція WT) Питання щодо дефіциту (фактичної відсутності) сировини. «Карпатнафтохім» зупинив виробництво сировини. Як ви плануєте вирішувати дану проблему?

Так, дійсно, «Карпатнафтохім» призупинив свою роботу з початком війни, і вже у травні залишки готової продукції були майже вичерпані. Гострота питання полягає в тому, що це підприємство є єдиним заводом-виробником ПВХ-суспензії в Україні. Тому ми були вимушені шукати альтернативних постачальників за кордоном.

(Редакція WT) Мито 12% на імпортний ПВХ компаунд все ще залишається. Чи плануєте ви актуалізувати питання про його відміну? Які плануєте вживати дії?

Дуже доречне питання. Адже спеціальне мито на ввезення ПВХ-суспензії, необхідної для виготовлення віконного профілю, в Україні діє з 2020 року. Це мито ввела Міжвідомча комісія з міжнародної торгівлі на запит ТОВ «Карпатнафтохім». І проблем у цьому питанні не виникало, поки підприємство працювало.

Але наразі склалась ситуація, коли підприємство зупинене, а мито продовжує діяти. Тому ми, разом з іншими національними виробниками, надіслали колективне звернення до Кабінету Міністрів України з роз’ясненням цієї ситуації та вимогою відмінити/призупинити дію цього мита. Ми розраховуємо на швидку реакцію влади та вирішення питання у найближчий час.

 

 

axor
 AXOR Industry
osman yilmaz
Осман Йилмаз, генеральний директор

Завод AXOR достатньо швидко відновив виробництво віконно-дверної фурнітури після початку повномасштабного вторгнення росії на територію України. Втім, як і кожній компанії, нам довелось прийняти ряд рішень, яких вимагала нова реальність.

1. З першого дня повномасштабної війни ми припинили будь-яку роботу з країнами-агресорами. Натомість ми посилили роботу на експорт по вже напрацьованим напрямкам у країни Європи, Азії та інші. Зараз надзвичайно важливо, щоб в Україну надходила валюта, адже це необхідно для підтримки вітчизняної економіки.

2. Наші потужності дозволяють не тільки повністю задовільнити той попит, який є на внутрішньому ринку зараз, а й в рази більше, якщо буде така потреба. Втім, зараз ми працюємо тільки з тими регіонами, куди безпечно здійснювати доставку, адже життя людей – це головна цінність. Ситуація надзвичайно динамічна, тому ми оперативно реагуємо на усі нові обставини.

3. З перших днів війни ми активно долучились до волонтерської діяльності на різних напрямках. Наразі ми підтримуємо співробітників AXOR, яких покликали до лав ЗСУ та ТРО, допомагаємо військовому шпиталю Дніпра та переселенцям. І ми будемо продовжувати це робити аж до дня нашої спільної перемоги.

4. Крім того, зараз ми відчуваємо, що віконний ринок України починає оживати не тільки на рівні великих виробників, але й на рівні дилерів. Ми провели першу з початку повномасштабної війни екскурсію заводом для наших партнерів. Наші спеціалісти готові надавати підтримку, навчати, допомагати у підготовці менеджерів з продажу. Усе, щоб дилери починали працювати, а разом з ними й економіка нашої країни.

 

 

viknaroff2
 Viknar’off
333
Сергій Захарчишин, генеральний директор

Основним завданням для компанії було продовження роботи виробництва, тим самим збереження робочих місць працівників компанії, дилерів та всіх партнерів, постачальників, а це тисячі людей. Ми розуміли, що не маємо права зупинятися та мусимо продовжувати працювати.

За цей час ми зустрілися із десятком різного роду труднощів. Із початком війни, ми втратили основного постачальника профілю, через те, що він знаходився у зоні бойових дій. Проте за лічені дні переорієнтувалися та наші дилери не відчули цього на собі - поставки здійснювалися безперебійно.

Війна також показала істинну суть деяких українських виробників комплектуючих, котрі втративши російський ринок збуту, розпочали недобросовісну конкурентну боротьбу в Україні, пов’язану із забороною імпорно-експортної діяльності певних матеріалів з Європи. Це сколихнуло ринок, як результат - чергове зростання цін на матеріали та готові конструкції, постраждали від цього усі і насамперед – кінцеві споживачі.

В час військових дій труднощі виникають щодня, і саме такий час демонструє, що виграє той, хто максимально гнучкий, той, хто в змозі миттєво переорієнтовуватися під виклики ринку та під різкі зміни економічної ситуації в державі.

А ще ми зрозуміли яка сильна наша партнерська дилерська мережа як в Україні, так і в Європі. На даний момент ми відвантажуємо конструкції у всі регіони України, де працювали й до війни та на ринки Європи. До слова, у квітні 2022 ми заключити договір поставки із США.

Звичайно, війна внесла корективи в об‘єми продажів насамперед. Якщо говорити цифрами, то в квітні 2022 обсяг продажів склав 40% у порівнянні з 2021. Проте у травні ми виконали 80% обороту в порівнянні з минулим роком - вважаємо це позитивною динамікою, зважаючи на військовий стан, економічну та соціальну ситуацію в країні.

Щодня компанія Viknar’off та кожен її працівник працює на перемогу. Так, на своєму «віконному» фронті, проте, внесок кожного дуже важливий, адже саме від українського бізнесу залежить майбутнє української економіки та держави в цілому. Ми впевнені, Україна переможе!

 

 

ekipazh
 EKIPAZH
teplitsky compressed
Сергій Теплицький, генеральний директор

Починаючи з березня 2022 року компанія EKIPAZH працює в рамках своїх трьох підприємств: першим ми запустили Хмельницький, потім Первомайськ та останнім запрацював завод у Броварах. Що змінилось. Ринкова ситуація на ринку досить складна, і продажі готової продукції значно знизились. Друге – це суттєва зміна логістики у стані воєнних дій.

В деякі регіони поставити продукцію фактично неможливо, багато регіонів знаходяться під окупацією, деякі регіони знаходяться під загрозою обстрілів, зокрема Сумщина, Чернігівщина, Харківщина. Третє, змінилась повністю структура продажів.

На перше місце звісно вийшло виробництво склопакетів, доля яких у структурі продажів компанії EKIPAZH, в залежності від регіонів значно зросла. Якщо на Заході України змін по продажу склопакетів майже не відбулось, то центр, схід, північ та південь – тут доля продажу склопакетів виросла в рази.

Ще один тренд – це велике зростання кількості розрахунків на фоні мінімальної кількості замовлень. Більшість людей, які повертаються до своїх домівок намагаються зрозуміти бюджет відновлення нанесених пошкоджень та руйнувань. Ми вважаємо це перспективні напрацювання для подальших замовлень у майбутньому.

Резюмуючи, хочу сказати, що ринок ожив, він працює, працюють також багато наших партнерів. Ми також розуміємо, що прийде момент, коли почнеться використання бюджетних коштів на відновлення зруйнованих міст, селищ та загальної інфраструктури, в тому числі ТРЦ, ресторанів та ін. На сьогодні цей ресурс поки що не використаний, але вже анонсований.

Всі вже на низькому старті, але сьогодні ми чітко розуміємо, що ринкових потужностей буде недостатньо для того, щоб фізично виробити ту кількість віконних конструкцій, яка необхідна для закриття всіх пошкоджених віконних проємів, зокрема для відновлення того ж центрального опалення. На відбудову потрібно роки.

 

 

wise service logo
 Wise Servise
gerashenko compressed
Євген Геращенко, генеральний директор

Перше і головне – всі робочі місця збережені, весь колектив на місці, працюємо! Замовлень поки що немає. За весь період воєнного часу було лише одне замовлення на автоматичний шуруповерт для компанії «Вікна-Стиль». Задля збереження колективу і забезпечення людей роботою ми почали активно напрацьовувати на склад готової продукції, якого завжди не вистачало.

В основному виробляємо наші топ позиції, обладнання, яке продавалось найчастіше. Зараз із готової продукції маємо центр фрезерування отворів під замок, рольганг, стенд порізки сендвіч-панелей, свердління під петлі до сварки, свердління під імпост після сварки, гільйотина для рубки фурнітури і позиціонер для встановлення відповідних планок.

Наші конструктори активно займаються розробкою нових станків, на сьогодні маємо дві новинки, і починаємо розробку третьої. Перша – станок ЧПУ для алюмінію, який буде фрезерувати всі технологічні отвори у ALU профілях. Запитів на нього було дуже багато, ми його розробили і починаємо його зборку. Друга новинка – це станок для свердління технологічних і дренажних отворів після сварки.

Перевага його в тому, що він буде стояти після сварки, але перед зачисткою, це місце де видержується контур для охолодження. За цей короткий проміжок часу наш станок встигне зробити всі технологічні отвори. Перевага також в тому – що ви використовуєте ефективно час «ймовірного простою», плюс він повністю автоматичний, і ви також економите на 2-х працівниках (один – свердління під імпост, інший – дренаж). Третя новинка (в стадії розробки) – станок для пригвинчування фурнітури у автоматичному режимі.

Цим і займаємось у воєнний час, розробляємо, напрацьовуємо склад, і створюємо українські інноваційні продукти. Зараз маємо поки що збитковий фінансовий баланс, але дивимось у майбутнє із надією. Які маємо складнощі? Перше – обладнання ми продавали 50/50, із яких половина продавалась на український ринок, інша половина –експортувалась, в тому числі у росію, Білорусь та країни Європи. Зараз у перші дві ми звісно експорт припинили.

А стосовно європейських країн, тут ситуація склалась наступна. Обладнання непросте, потребує пуско-налаштувальних робіт, а спеціалісти на такі роботи до Європи виїхати не можуть. Тому ситуація з продажами наразі складна, але віримо у те, що все налагодиться.

Віримо у ЗСУ і у нашу перемогу!

 

 

ViknaStar logo
 Компанія «Вікна-Стар»
mihaylo orlenko compressed
Михайло Орленко, комерційний директор

Якщо казати про роботу нашої компанії під час війни, то я би розбив відповідь на два блоки – перший про те що ми робили коли призупинили нашу діяльність у лютому-березні, та другий етап – відновлення нашої робити.

Якщо казати про перший етап, то мабуть як і більшість українців 24 лютого ми перебували в деякому шоковому стані, перш за все в цей день ми зв’язалися з нашими співробітниками та надали їм певну фінансову підтримку і рекомендували їм вивезти сім’ї з Києва.

Далі кожен член нашої команди приймав рішення самостійно, частина нашої команди несе службу в ЗСУ, решта організувалась та почала активно допомагати та займатися волонтерською діяльністю. У перші тижні війни ця діяльність полягала у допомозі простим людям виїхати з Києва. Мікроавтобусом ми вивозили людей на Західну Україну, а назад в Київ везли гуманітарний вантаж.

Такою діяльністю ми займалися майже місяць, але згодом ми зрозуміли, що ми можемо бути більш корисними, якщо безпосередньо будемо займатися тим в чому ми професіонали, а на цей час вже тільки в Києві було понад 200 житлових будинків, які отримали значні пошкодження і їх мешканцям потрібна була допомога зі світлопрозорими конструкціями. Тому ми одні з перших 21 березня повністю відновили роботу нашої компанії в місті Києві та почали активно допомагати мешканцям з їх пошкодженими конструкціями.

Саме 21 березня почався другий етап нашої волонтерської роботи, з початку ми допомагали закрити плівкою та замінювати пошкоджені елементи фурнітури приватним мешканцям. Трохи згодом до нас звернулася місцева влада міста Ірпінь з проханням допомогти законсервувати пошкодженні соціальні об’єкти (школи, дитячі садки, лікарні та інші) і починаючі з квітня місяця ми разом з партнерами, колегами та волонтерами розпочали ці роботи і наразі нашими зусиллями було законсервовано одну школу, чотири дитячих садка, церква та гуртожиток одного із Ірпінських вузів.

Цю допомогу ми і надалі продовжуємо надавати, але вже поступово життя повертається в ці зруйновані міста і більшість соціальної сфери вже законсервовано та потребує наступних кроків з капітального ремонту, а ми переключили свою увагу на приватних осіб, які теж почали повертатися в свої оселі і які теж потребують допомоги.

Якщо казати про комерційну діяльність, то наразі вона майже завмерла, більшість звернень стосується ремонту та заміни склопакетів на яких неможливо, особливо під час війни, багато заробити, незважаючи на це ми оптимістично налаштовані та віримо в перемогу ЗСУ і працюємо над відновленням України.

 

 

viknasun logo
 Сонячні вікна / VS_Thermo
hmelenko compressed
Сергій Хмеленко, директор

24 лютого 2022 року ми тимчасово призупинили продажі термоізоляційних профілів VS_Thermo і перші два тижні березня продукція не відвантажувалась. В середині березня нам вдалось евакуювати склад готової продукції на склад наших партнерів компанії «Валько» у м. Львів, за що їм окрема подяка.

В другій половині березня компанія «Валько» відновила продажі VS_Thermo на правому березі України в тих регіонах, які були не окуповані і де не велись активні бойові дії. З початку квітня місяця ми відновили продажі з київського складу.

Стосовно об’єму продажів, то у квітні вони складали приблизно 15-18% від продажів 2021 року, а у травні ми відновили виробництво і спостерігаємо зростання продажів до 25-30%. Зараз ми активно просуваємо наші продукти на експорт, зокрема на польський ринок, займаємось підтвердження характеристик і сертифікацією для того, щоб мати можливість експортувати VS_Thermo до європейських країн.

Стосовно роботи компанії «Сонячні вікна», ми також припинила продажі та інсталяцію вікон з початком війни в Україні. Частина співробітників була мобілізована до лав ЗСУ, частина виїхала за кордон, а також деякі працівники евакуювались до західних областей України.

Під час «гарячої фази» війни у київському регіоні ми фактично не працювали, але починаючи з квітня місяця, після припинення активних військових дій у Києві та області ми зібрались в офісі і вирішили відновити роботу компанії, тому що наші послуги були затребувані, зокрема заміна вікон, склопакетів та консервування пошкоджених будівель захисною плівкою.

Перші два тижні квітня замовлень майже не було, але потім почали приймати замовлення на відновлення міст Гостомель, Ірпінь, Буча, після того, як відкрили їх для відвідування.

У нас відбулась зміна постачальників склопакетів, а також постачальників віконних систем, тому що потрібно було працювати із системами, з якими ми раніше не працювали і які необхідні для ремонту вікон.
Через два-три тижні робота стала більш ритмічною, стали зрозумілі логістичні ланцюги, і ми потихеньку почали відновлювати свою повноцінну роботу.

Паралельно ми виконуємо замовлення, пов’язані із ремонтом вікон, так і виконуємо ті замовлення, які ми отримали в лютому та січні місяці до початку війни. Маємо деякі складнощі із тим, що компанія «Алютех» не постачає свою продукцію в Україну, а зобов’язання перед клієнтами є не закритими. Наразі думаємо, як вийти із цієї ситуації.

Основна робота сьогодні – це заміна вікон та склопакетів, але нещодавно ми отримали замовлення вже для нового котеджного будівництва і один об’єкт складського будівництва. Стосовно загальних обсягів за травень місяць 2022 – це не більше 20-30% від обсягів минулого року.

Ми з надією дивимось у майбутнє, впевнені у перемозі і хочемо відновлювати нашу державу і покращувати її енергонезалежність.

 

 

kozakpro
 «Козак ПРО»
vasiljev
Костянтин Васильєв, директор

Наша компанія була вимушена припинити свою активну діяльність 24.02.2022, не завершивши приватний об’єкт розпочатий напередодні 23.02. Замовник виїхав з родиною з міста, а дехто з наших працівників вже зранку стояли у черзі до територіального центру комплектації та дислокації 119 бригади ТРО. Того ж дня виплатили всім заробітну плату.

Під час війни ті з співробітників, які не потрапили у військо приймали участь в волонтерській діяльності, евакуації людей з-під обстрілів допоки була така можливість, розвозили продукти та вільний час проводили у підвалах та сховищах. Коли ситуація стала зовсім критичною, а дизель залишився тільки для військових і ТРО, довелося вивезти сім’ю та ще кількох людей у більш безпечне місце.

З евакуацією нам допомагали багато колег та друзів з віконної спільноти: Євген Гредунов, Іван Богдан, Руфат Абілов, Михайло Орленко, Сергій Хмеленко, Олексій Бубнов, Віталій Прокопенко та ще багато людей кому вже сказав та залюбки скажу ще не раз велике Дякую!

Також окремо хочу висловити особливу подяку керівництву та колективу нашого основного постачальника «ВІКНА КОРСА» та особисто Романєєву Олександру! Вони, знаходячись на більш безпечній території, підтримали нас всіма можливими способами – надали прихисток та допомогли відновити роботу після деокупації Чернігівщини.

Поновили роботу приблизно через тиждень після відступу російських окупантів. Ну як «поновили», я привіз гуманітарний вантаж своєю вантажівкою і зробив замір нових вікон в квартирі найоптимістичнішого замовника, що повернувся в Чернігів на 2 дні раніше.

Перші тижні роботи було небагато, більшість людей з міста виїхали, а ті що залишалися ще не встигли отямитись і повірити, що вража навала відкотилася в зворотньому напрямку і наші воїни більше не допустять оточення Чернігова.

Також було підірвано автомобільні мости і логістика в Чернігів, наприклад з Києва, перетворилася з веселої 1,5-годинної поїздки по хорошій трасі через мальовничі села на 5-годинну пекельну їзду в стилі «безумного Макса» по ямах, вибоїнах, бетонних плитах із стирчашою арматурою з замінованим узбіччям.
І, ще, майже в кожному навколишньому селі у нас своя «Буча», трохи меншого масштабу, але від того не менш болісна та жахлива.

Потроху повертаючись у місто та приміські села, чернігівці бачили свої оселі пошкодженими, з вибитими склопакетами, розтрощеними віконними рамами. Звичайно, що вони хотіли повернутися в комфорт, але не всі мали можливість та гроші цей комфорт собі організувати.

Маючи кадрові втрати в зв’язку з евакуацією та мобілізацією, ми зосередилися на допомозі своїм клієнтам, чиї оселі постраждали від бойових дій, рекламну кампанію не проводили, бо ресурс кваліфікованих робочих рук був обмежений, а навчати когось нового, коли треба швидко та професійно вирішувати проблеми замовників зовсім не було часу.

Шоу-рум працює по домовленості, бо наші дівчата з дітьми виїхали з Чернігова і працювати в офісі на постійній основі зараз нема кому.

Дякуючи Богу та Збройним Силам України, наші офісні та виробничі приміщення, а також житло всіх співробітників не постраждали від авіабомб, ракет, градів, смерчей та чим там ще закидували Чернігів загарбники протягом шести тижнів.

Зараз ми з хлопцями намагаємося бути «кількарукими багатоножками», кожен працює за себе і за того співробітника, якого немає на робочому місці з поважних причин.

На сьогоднішній день ми виконали всі взяті до початку війни зобов’язання перед нашими клієнтами. Залишилось три замовлення, які ми не монтуємо, бо ці люди ще не повернулися в місто.

Компанія КОЗАК ПРО має свого героя: наш найдосвідченіший майстер Олександр, позивний «Дід», в свої 52 роки пішов в ЗСУ з самого ранку 24.02. Під час оборони Чернігова проявив себе як досвідчений і вправний воїн, за вдалі дії отримав відзнаку від Головнокомандуючого та на жаль поранення.

Запити клієнтів різнилися кардинально – від «закрийте хоч якось» до «зробіть як було, чи навіть краще». Але загальний тренд все ж таки на оптимізацію та зменшення розходів у воєнний невизначений час: багато хто втратив роботу, в багатьох підприємців повністю зупинився бізнес. Та й ворожі ракети продовжують летіти майже щодня.

Хочу зазначити цікавий факт: після відходу окупантів в Чернігові з’явилось багато нових «віконників» як одиноких «диких монтажників» так і цілі невеликі фірми – хтось вирішив, що ремонт розбитих вікон це золоте дно, а хтось втратив свою роботу і вимушено перекваліфікувався. Це в 99% випадків самоучки, якість виконання робіт на дуже низькому рівні і вікна застосовують від самих «дешевих» виробників.

Знову повторюється український національний віконний цикл – кілька років випадкові люди та «рвачі» склять віконні отвори аби чим, аби як. А наступні кілька років професіонали розгрібають нароблене цими «фахівцями», міняють 58 серії з однокамерними пакетами на дійсно теплі та енергоефективні з ізоляційним монтажем.

Ми, як компанія «КОЗАК ПРО», прийняли важке, але вважаю єдине правильне рішення:
не дивлячись на труднощі воєнного часу ми встановлюємо своїм клієнтам тільки теплі енергозберігаючі вікна і монтуємо виключно за нормативами ДСТУ із застосуванням якісних монтажних матеріалів, як і до початку активних бойових дій.

Війна колись закінчиться, люди не згадають, що хотіли зекономити, але будуть пам’ятати того хто зробив халтуру.
Ми краще спрацюємо з мінімальною рентабельністю, надамо клієнту додаткову знижку, але не будемо економити на своїх замовниках і псувати багаторічну репутацію «КОЗАК ПРО». Для військових, воїнів ТРО та всіх захисників діють спеціальні умови.

Залишаємось на своєму місці робимо те, що вміємо найкраще, тому звертайтеся, залюбки допоможемо якісно відновити пошкоджені вікна або встановити нові.

 

 

okonnyikonsultant
 «Віконний Консалтинг»
kessler compressed
Олег Кесслер, керівник проєкту

Як і вся країна, віконна галузь з 24 лютого 2022 року почала відлік нової історії життя та роботи у воєнний час. Залишимо всі військові зведення для тих, кому це належить робити за службовим обов’язком і спробуємо проаналізувати стан віконної галузі за три місяці війни.

1-й місяць (24 лютого – 31 березня 2022 року)

Перші два-три тижні робота галузі практично зупинилася. Частина ключових підприємств галузі виявилися або зруйновані або під окупацією. Керівниками компаній було прийнято рішення зупинити виробництва і закрити салони, щоб не наражати на небезпеку життя своїх співробітників. Практично всі замовлення, які були розміщені у виробників до 24.02 або були ще не виготовлені, або залишалися на складах виробників. І лише наприкінці місяця почалися якісь рухи з виготовлення та розвезення конструкцій.

2-й місяць (квітень 2022 року)

Логістичні ланцюжки почали відновлюватися, що позначилося на кількості вироблених вікон. Звичайно, в основному це були конструкції, замовлені у передвоєнні дні, але невелика частка нових замовлень теж була присутня. В основному, нові замовлення приходили від забудовників, які теж потроху почали оживати. Перший місяць та більшу частину другого виробники працювали на своїх складських запасах, але вже на другий місяць частина виробників була змушена ввести в свій асортимент нові профільні системи через неможливість постачання тих профілів, на яких працювали до війни. Великий попит склався на заміну склопакетів та на ремонт вікон у місцях, які постраждали від обстрілу. У квітні було виготовлено близько 80 тисяч конструкцій.

3-й місяць (травень 2022 року)

Казати про відновлення віконної галузі ще зарано, однак позитивні зрушення вже намітилися. Найбільше галузь хвилювали питання скла та армування (з певних причин). Але ці дві складові вікна не перетворилися на глобальну проблему для галузі. Армування на ринку є, що стосується скла, то більшість компаній мали непоганий запас на складах, оскільки з початку року очікували подальшого подорожчання і внаслідок цього багато хто запасався склом на склади.

Та й зараз із склом особливих проблем немає. Дистрибʼютори скла переорієнтувалися на інші ринки та забезпечують український ринок скла у необхідних обсягах. Дуже цікаво було спостерігати, коли на ринку скла почали виникати «проліски», які до цього склом взагалі не займалися і тут раптом, почувши від таких самих «фахівців» нашої галузі, що буде величезний дефіцит скла, вирішили підзаробити та почали пропонувати скло за цінами на 15-20% дорожче за існуючи.

Щоправда, поки що цей «бізнес» у них йде не дуже вдало. Скло, поки що на ринку є в тих обсягах, які вимагає ринок на сьогодні. З чим зараз є справді проблема, то це з логістикою, оскільки через черги на в'їзд вантажних машин на митницях термін оборотності транспорту виріс у два-три рази. І саме логістичні витрати впливають на дорожчання скла.

Ще одна з проблем для нашої галузі – зупинка «Карпатнафтохіму» – єдиного підприємства в Україні, яке випускало сировину для виробництва ПВХ-профілів. Вітчизняні компанії-виробники ПВХ профілів будуть змушені купувати сировину закордоном, а це призведе до подорожчання продукції, оскільки діє спеціальне мито на ПВХ сировину в розмірі 12%.

Маємо звернення по цьому питанню до відповідних державних структур від національних виробників, але поки позитивного рішення немає. З виробництва конструкцій – на ринку є позитивна динаміка, особливо у західних регіонах України.

Так само актуальні заміна склопакетів та ремонт вікон, там, де це можливо. На сьогодні працюють практично всі виробники СПК, які знаходяться на неокупованих територіях, поки що з різних причин не відновили роботу деякі виробники ПВХ профілів.

За травень в країні виготовлено близько 150 тисяч конструкцій. Починає оживати і експорт. Загалом можна відзначити той факт, що віконна галузь відновлюється і робить свій внесок в економіку країни.

Матеріал підготовлено
редакцією журналу «Віконні технології»

Другие статьи на эту тему

Понравилась статья? Подпишитесь на рассылку: